Dupa ce in prima jumatate a lunii ianuarie 2015 Guvernul a aprobat o decizie prin care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), aflata anterior in administrarea Secretariatului General al Guvernului, a trecut in subordinea Ministerului Transporturilor (MT), pe ordinea de zi a sedintei Executivului de miercuri, 28 ianuarie a.c., se va afla, cel mai probabil, noul proiect de hotarare cu privire la avizarea bugetului de venituri si cheltuieli al societatii pentru anul in curs. Consultand documentul elaborat de specialistii MT, se remarca o crestere de 48,36% a fondurilor pentru investitii, ce vor fi gestionate in 2015 de CNADNR, in comparatie cu suma prevazuta in bugetul rectificat din 2014 si aprobat la finele anului trecut. In consecinta, noul proiect al bugetului de venituri si cheltuieli pentru acest an include surse de finantare a investitiilor care totalizeaza 5,89 miliarde lei. Din aceasta suma, 5,85 miliarde lei reprezinta alocatii bugetare, care presupun si achitarea a 398,9 milioane de lei pentru angajamentele din anii anteriori. Comparativ, bugetul rectificat al CNADNR din 2014 a prevazut surse de finantare a investitiilor in valoare de 3,97 miliarde lei, din care 3,94 miliarde lei sunt alocatii de la buget. Totodata, alocatiile bugetare aferente platii angajamentelor din anii anteriori s-au cifrat la 1,75 miliarde lei. In ceea ce priveste exclusiv rubrica de "cheltuieli pentru investitii", bugetul pentru 2014 indica suma de 2,39 miliarde lei, iar in proiectul de buget pentru acest an expertii Ministerului Transporturilor propun un nivel de 5,49 miliarde lei. In plus, cheltuielile salariale se vor majora cu 17,8%, pana la 195,9 milioane de lei, de vreme ce se estimeaza ca societatea aflata in subordinea MT va avea 6.491 de angajati la finele lui 2015, in conditiile in care pentru 2014 s-a prevazut un numar de 6.035 de salariati.
***
Potrivit ministrului Transporturilor, Ioan Rus, dupa avizarea favorabila a noului buget, CNADNR ar trebui sa elaboreze un plan de management, cu criterii clare de analiza a activitatii angajatilor. „Sarcina elaborarii acestui plan de management revine actualei conduceri a companiei, care va fi inlocuita daca nu va intocmi documentul respectiv, insa, pentru a colabora fructuos, pornim initial de la prezumtia de competenta, de corectitudine, de implicare, de determinare, de dorinta de munca etc.”, a declarat, in momentul preluarii societatii, oficialul guvernamental. Ca realizari, CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostrada anul trecut (adica 22 de kilometri intre Orastie si Sibiu, respectiv 28 de kilometri intre Nadlac si Arad), reprezentand mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013. Insa, tot in luna ianuarie, ministrul de resort a explicat ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016. Pentru a descarca anexa la proiectul de buget, unde sunt evidentiate veniturile si cheltuielile, click aici!