Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat anuntul de participare pentru atribuirea contractului de executie a tronsonului de autostrada Suplacu de Barcau - Bors (km 4+200 - km 64+450), sector ce face parte din Autostrada Transilvania. Pentru cei 60 de kilometri ce vor fi dati in executie dupa rezilierea contractului cu Bechtel, CNADNR estimeaza ca va plati intre 987 milioane de lei si 1,18 miliarde lei (fara TVA), principalul criteriu de atribuire urmand a fi reprezentat de pretul cel mai scazut al ofertei. Durata derularii contractului este de 54 de luni, din care 24 de luni reprezinta durata de proiectare si executie si 30 de luni - perioada de garantie. Ofertele sau cererile de participare pot fi depuse pana la data de 9 iulie 2014.
O alta licitatie lansata recent de CNADNR vizeaza asigurarea serviciilor de supervizare a lucrarilor pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti (pe sectorul km 0+000 - km 8+225). Valoarea estimata a contractului este de 1,42 milioane de lei (fara TVA) si include achizitia de servicii de arhitectura, inginerie, amenajare urbana si peisagistica, precum si consultanta stiintifica si tehnica, testare si analiza.
Potrivit celor mai recente estimari ale CNADNR, pana in 2020 in Romania se vor construi 1.800 km de autostrada, care urmeaza sa se adauge celor 650 de kilometri existenti pana in prezent. "Pana in 2020 vom mai deschide circulatia pe inca 1.800 de kilometri. Totodata avem convingerea ca pana la acea data vom putea traversa muntii prin intermediul a doua coridoare de autostrazi. Pana la finele lui 2015 vom finaliza Sibiu-Nadlac si cel mai tarziu in 2020 vom putea circula pe autostrada de la Nadlac la Constanta. Practic sudul tarii va fi conectat de centrul Romaniei, iar estul de vest", a de clarat Narcis Neaga, directorul general CNADNR, in cadrul unui eveniment organizat de Ziarul Financiar. Totusi, in acest an reprezentantii institutiei estimeaza ca vor inaugura sub 100 km de autostrada, sub nivelul din 2013.