La numai cateva zile de la publicarea listei de "proiecte critice" care vor trebui finantate si realizate in 2015, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat semnarea contractului pentru proiectarea si executia lucrarilor de reabilitare a DN 18, pe tronsonul Moisei - Iacobeni (loturile 1 si 2), lucrare inclusa in cele 18 urgente din acest an ale autoritatii. Astfel, contractul aferent primului lot a fost atribuit asocierii formate din companiile Tehnic Asist si Specialist Consulting. Cei doi antreprenori vor realiza lucrari pe tronsonul Moisei - Borsa, cu o lungime de 24,6 km (km 131+627 - km 145+232), valoarea investitiei fiind de 83,7 milioane de lei (fara TVA). Finantarea provine din fonduri BEI si de la bugetul de stat.
Contractul aferent celui de-al doilea lot, ce va avea o lungime de 24,6 km, a fost atribuit societatii Antrepriza de Reparatii si Lucrari (ARL) Cluj, valoarea proiectului fiind de 63,84 milioane de lei (fara TVA). Tronsonul respectiv face legatura dintre localitatile Borsa si Sesuri (km 156+232 - km 180+850).
Durata contractelor este de 48 de luni, din care 24 de luni reprezinta perioada de proiectare si executie (din care 120 de zile sunt alocate pentru proiectare), iar 24 de luni constituie perioada de garantie. "Pana la sfarsitul lunii iulie 2015 vom semna si contractul pentru lotul al treilea, urmand ca dupa rezolvarea contestatiei sa semnam si contractul pentru lotul al patrulea, astfel incat, in aproximativ doi ani, pe DN 18, sa se poata circula in conditii civilizate care sa asigure siguranta rutiera. Impartirea in patru loturi a acestui contract de reabilitare a fost facuta tocmai pentru a nu repeta experienta neplacuta avuta cu fostul constructor, care nu a reusit sa se mobilizeze pentru a remedia problemele aparute pe intregul tronson", a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Stefan Neaga.
Lotul al treilea face legatura dintre localitatile Sesuri si Carlibaba, avand o lungime de 18,55 km (km 18+850 - km 199+400) si o valoare estimata de 63,4 milioane de lei (fara TVA), iar lotul al patrulea vizeaza sectorul de drum dintre Carlibaba si Iacobeni, cu o lungime de 20,68 km (km 199+400 - km 220+088) si o valoare de circa 87,12 milioane de lei (fara TVA). Valoarea totala a proiectului este, astfel, estimata la 355,5 milioane lei (fara TVA).
Lucrarile de modernizare a DN 18 au inceput in anul 2011, contractul de executie pe tronsonul Moisei - Iacobeni (89 km) fiind atribuite companiei Shapir Structures, care trebuia sa finalizeze proiectul la finele lunii august 2013. Contractul, in valoare de 81 milioane de euro, a fost reziliat in luna mai 2014, din cauza nerespectarii termenelor de executie.