Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a demarat lucrarile de reabilitare a podului peste Dunare dintre Giurgiu si Ruse, ce leaga Romania de Bulgaria. Contractul de reabilitare a fost atribuit in luna octombrie 2014 asocierii dintre companiile Collini Lavori si Tecnic Consulting Engineering, iar in luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor. Contractul, in valoare de 46,1 milioane de lei (fara TVA), are o perioada de implementare de 16 luni, lucrarile fiind finantate din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin POS-T 2007 - 2013. Din cele 16 luni, doua luni reprezinta perioada de proiectare, care s-a incheiat la sfarsitul lunii ianuarie 2015. Astfel, lucrarile de reabilitare urmeaza a fi definitivate in primul trimestru al anului 2016.
Obiectivul, cunoscut si sub numele de "Podul Prieteniei", are o structura din otel, care leaga malul nordic romanesc al Dunarii, de cel sudic din Bulgaria. Podul combinat de cale ferata si sosea a fost dat in exploatare in anul 1954, are 37 deschideri si lungimea totala de 2.223,92 de metri, din care 1.168 de metri in Romania. Podul asigura circulatia feroviara pe linie simpla si traficul rutier pe doua benzi de circulatie corespunzator clasei E de incarcare. "Stim ca pe perioada lucrarilor de reabilitare circulatia pe pod se desfasoara in conditii de disconfort, dar cred ca era momentul ca dupa 61 de ani acest pod sa fie reabilitat complet, astfel ca din anul 2016, cei care vor folosi aceasta ruta de tranzit catre Bulgaria, sa o poata face in conditii civilizate de trafic", a declarat Narcis Stefan Neaga, directorul general al CNADNR SA.
Din momentul inceperii lucrarilor de reabilitare, pe pod se va circula pe o singura banda, ce va fi supravegheata in permanenta de catre antreprenor, pentru asigurarea conditiilor de siguranta a circulatiei.