Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a respins contestatia depusa impotriva deciziei prin care asocierea Gulermak - Alstom Transport - Arcada Company a fost declarata castigatoarea contractului de constructie a liniei de metrou din Cluj. Contestatia a fost depusa de liderul celuilalt consortiu participant la licitatie, respectiv de compania Dogus Insaat ve Ticaret AS, din Turcia. Se poate trece, in continuare, la semnarea contractului de executie si demararea lucrarilor de proiectare si constructii.
Oferta financiara depusa de asocierea castigatoare a contractului are o valoare de 9,06 miliarde lei (fara TVA), durata de executie a lucrarilor fiind de 96 de luni (8 ani).
Din asocierea desemnata castigatoare mai fac parte, in calitate de subcontractanti si terti, companiile Sixense Solutions, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Insaat Sanayi ve Ticaret AS, Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik AS, Tekfen Insaat ve Tesisat AS, Tekfen Mühendislik AS, Pirotehnic OSB, Vertatel International, Like Consulting si Octagon Fundatii Speciale.
Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost actualizati de Guvern la inceputul lunii octombrie 2022, de la 10,11 miliarde lei la 13,69 miliarde lei, fiind prevazuta, astfel, o crestere de 35% determinata de majorarea costurilor cu materialele de constructii si forta de munca. Valoarea contractului de proiectare si executie a fost actualizata, de asemenea, aceasta crescand de la 6,66 miliarde lei la peste 9 miliarde lei.
Magistala I de metrou Cluj este o linie de metrou usor, cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran, in tehnologie „rail” sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/ maxima la interval de 90 de secunde de 15.200/ 21.600 pasageri/ ora si sens (40 trenuri/ ora si sens).