In cadrul unei conferinte, sustinute recent, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a anuntat ca pentru realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate in vederea construirii metroului si a trenului metropolitan la Cluj-Napoca s-au inscris deja 21 de firme.
„Ne aflam in faza depunerii ofertelor pentru realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate la metrou si pentru trenul metropolitan. Actualmente, 21 de firme s-au inscris si am prelungit termenul de la 1 iulie pana la 30 iulie, datorita clarificarilor solicitate de cei interesati, pentru a nu exista probleme, pentru a putea asigura echidistanta, echilibru si egalitate de tratament tuturor, astfel incat sa permitem tuturor sa se alinieze la start si sa depuna oferte, deoarece acesta este cel mai important proiect al Clujului pentru urmatorii 20 de ani (...). Sursele de finantare pentru metrou si trenul metropolitan sunt europene, nationale, locale sau private. Suntem eligibili pentru metrou si tren metropolitan pentru exercitiul financiar european 2021-2027”, a declarat Emil Boc.
La inceputul lunii aprilie a.c., intre Primaria municipiului Cluj-Napoca si primariile a sase comune s-a incheiat un acord de asociere pentru realizarea metroului si a trenului metropolitan, dupa care la data de 19 aprilie 2019, in cadrul SEAP s-a lansat licitatia deschisa pentru atribuirea contractului de servicii de elaborare studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului si evaluarea strategica adecvata pentru obiectivul de investitii „Tren Metropolitan Gilau – Floresti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bontida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou si Tren Metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea si a studiilor conexe viitoarelor obiective de investitii. Acest contract are o valoare estimata la 46.440.000 de lei, durata acestuia fiind de 27 de luni.
In ceea ce priveste intregul proiect, Emil Boc a precizat ca acesta va fi realizat in doua etape. „In prima faza va fi implementat un sistem de transport rapid, care va acoperi intregul coridor feroviar cuprins intre halta Nadaselu si statia de la Bontida, pe o lungime de aproximativ 43 de kilometri. Punctele de oprire actuale vor ramane aceleasi, dar se propune adaugarea unor noi statii de oprire in zonele: Baciu, Tetarom (pe str. Taietura Turcului) si la podul Ira (pe str. Aurel Vlaicu). Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitatile disponibile pentru calatori: banci, zone de asteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case). De asemenea, se va analiza disponibilitatea parcarilor de mici dimensiuni si se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire”, a explicat Emil Boc.
Abia in a doua etapa va fi realizat metroul, ce reprezinta, in opinia primarului municipiului Cluj-Napoca, tot un proiect in doua parti. „In prima parte se va realiza legatura dintre comuna Floresti si podul Ira pe urmatorul traseu propus: zona de sud a comunei Floresti - viitorul spital regional de urgenta - centrul comercial Vivo - cartierul Manastur - centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului, respectiv zona Aurel Vlaicu/podul Ira. Pentru zona din afara orasului se va studia posibilitatea realizarii metroului suprateran, iar de la intrarea in Cluj-Napoca acesta se va realiza in subteran. A doua etapa a realizarii metroului vizeaza crearea legaturii dintre comunele Floresti si Gilau", a mai subliniat Emil Boc. Pentru a vizualiza licitatia pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate, click aici!