RO EN
Coșul este gol

CFR: Licitatii de 10,5 miliarde lei pentru reabilitarea caii ferate Craiova – Caransebes

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a transmis in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), in vederea verificarii si validarii, documentatiile de atribuirepentru primele 3 loturi aferente tronsonului de cale ferata Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebes, pentru achizitia publica a serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de reabilitare.
Lungimea totala a liniei de cale ferata Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebes, analizata in cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 225,287 km, iar valoarea totala estimata pentru obiectivul de investitie (6 loturi) este de 10,5 milioane de lei, fara TVA.
Avand in vedere valoarea lucrarilor de proiectare si executie a lucrarilor de reabilitare a liniei de cale ferata Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebes (225,287 km), a lungimii traseului, complexitatea lucrarilor, dar si pentru crearea unui cadru de participare a cat mai multor operatori economici, la achizitia publica, a fost adoptata solutia impartirii tronsonului in 6 loturi.
Astfel, primele documentatii transmise miercuri, 15 martie 2023, in SEAP, fac obiectul a doua proceduri de achizitie publica pentru proiectare si executie lucrari de reabilitare pentru Lotul 1 si Lotul 2, respectiv Lotul 3.
 
 
Procedura 1
- LOT 1: Craiova (CAP X ) - Filiasi ( CAP Y ),km 248+760 - 286+735(37,975 km)
Valoare estimata:1.400.738.775 lei fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 54 luni (12 luni proiectare si 42 de luni executie lucrari)
- LOT 2: Filiasi (CAP Y) - Igiroasa (CAP Y),km 286+735 - 331+000(44,265 km)
Valoare estimata:1.142.560.591 lei fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 60 luni (12 luni proiectare si 48 de luni executie lucrari)
 
Procedura 2
- LOT 3: Igiroasa (CAP Y) - Drobeta Turnu Severin (Cap X), km 331+000 - 362+632, inclusiv legaturile CF ale noii variante de traseu cu statiile Prunisor si Drobeta Marfa, Statia CF Drobeta Marfa, Racord CF Dudasu (41,234 km)
Valoare estimata: 3.087.419.527 lei fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 72 luni (12 luni proiectare si 60 de luni executie lucrari)
Valoarea totala estimata pentru achizitia publica a primelor 3 LOTURI (proiectare si executie lucrari) este de 5.630.718.894,85 lei, fara TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027 si Bugetul de Stat.
 
 
 
Principalele obiective feroviare incluse in primele 3 LOTURI sunt:
- 123,474 km reabilitati pentru viteza maxima de circulatie de 160 km/h;
- 16 statii/halte
- 48 de poduri
- 87 de podete
- 18 pasaje inferioare si superioare
- 1 tunel nou cu cale ferata dubla (6.189 m)
- 1 viaduct (Valea Baran)
- 16 de treceri la nivel cu calea ferata
- 4 puncte de oprire
- 4750 m panouri fonoabsorbante
- constructii de cladiri de exploatare/mentenanta
- dublare linii CF: Strehaia - Ciochiuta, statia Ciochiuta, Ciochiuta - Tamna, Tamna - Igiroasa, statia Igiroasa, Igiroasa - Prunisor
- variante noi de traseu: Igiroasa - Prunisor (noua), Prunisor - Drobeta Est Noua, Drobeta Est Noua - Drobeta Marfuri, Drobeta Est Noua - Dudasu
- modernizarea instalatiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicatii, bariere automate la trecerile la nivel
- sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe intregul tronson
- lucrari specific protectiei mediului. 
 
 
De asemenea, scopul general ale implementarii proiectului de reabilitare a liniei de cale ferata Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebes (225,287 km) este:
- imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h;
- modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV);
- marirea capacitatii de tranzit;
- asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare, facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
- modernizarea statiilor si a haltelor de miscare;
- modernizare poduri, podete
- reabilitarea/modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor si/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalatii de centralizare electronica noi, in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- reducerea valorii maxime a declivitatii pe sectiunile unde aceasta depaseste 18 ‰
Nu in ultimul rand, CFR precizeaza faptul ca, linia de cale ferata Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebes se afla pe Coridoul Orient/Est Mediteranean si beneficiaza de cea mai mare finantare in cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter