RO EN
Coșul este gol

CFR: Semnare contract de 2,2 miliarde lei pentru modernizare CF Ronat Triaj-Arad

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va informeaza ca joi, 17 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, in valoare de2,18 miliarde lei,fara TVA, pentru Lotul 4 RONAT TRIAJ - ARAD, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute inPlanul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, reprezentanta de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, si Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timisoara - Arad Lot 4, reprezentata de domnul Martinez SONNENDRUCKER Pablo, au semnat, in prezenta Ministrului Transporturilor si Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul in valoare de 2.184.174.656,60 lei, pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea RONAT TRIAJ - ARAD (lotul 4), aferenta obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebes - Timisoara - Arad(162,19 km), pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
"Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonulCaransebes - Timisoara - Arad, inclus in PNRR, este vorba despre sectiunea Ronat Triaj - Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de mentionat este faptul ca aceasta sectiune va fi proiectata cu cale ferata dubla pe o distanta de 50,33 km din lungimea totala a traseului, un avantaj din punct de vedere al cresterii capacitatii de exploatare feroviara, nu doar pentru transportul de calatori, dar si pentru cel de marfa. Prin semnarea acestui contract, in valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferata, de la Timisoara Est la Arad, intra in linie dreapta”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Durata de implementare a contractului, in valoare de 2,18 miliarde lei, fara TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timisoara - Arad Lot 4va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiuneaRONAT TRIAJ - ARAD (lotul 4), in lungime de 54,86 km, lucrari civile in statiile Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag si Aradu Nou, in2 halte de calatori,1 halta comerciala de marfuri, lucrari de modernizare a lucrarilor de arta - 6 poduri si39 podete, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, precum si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) si BLAI pe intregul traseu.
De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente sectiuniiRONAT TRIAJ - ARAD sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:
- 6 pasarele pietonale in statiile Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag si Aradu Nou
- 1 pasarela edilitara in Aradu Nou
- 4 pasaje superioare in statiile Sanandrei (DJ692A), Ortisoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
- 11 pasaje inferioare, dintre care 9 in Aradu Nou, 1 in statia Ortisoara, respectiv 1 pasaj in statia Sag
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 9.410 m;
- rampe de incarcare-descarcare in statiile Ortisoara, Vinga si Aradu Nou
Obiectivul generalal contractului este modernizarea liniei de cale ferata pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizariivolumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
- modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- dublarea liniei (functie de conditiile de relief);
- lucrari poduri/podete, sistem de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
- lucrari pentru rridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
- instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
- montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.
Reamintim faptul ca, linia de cale ferata Caransebes - Timisoara - Arad beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter