RA Aeroportul Iasi a semnat astazi contractul pentru serviciile de proiectare si executie a lucrarilor la noua infrastructura, cu firma STRABAG SRL, liderul asocierii care a castigat licitatia pentru proiectul „Dezvoltarea Aeroportului International Iasi – Extinderea terminalelor de pasageri si a facilitatilor de parcare – Extras din SF – Modulul 1”.
La eveniment au participat presedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe, vicepresedintii Marius Sorin DANGA si Sorin Afloarei, administratorul public al judetului, Andrei Cazacu, liderul grupului PNL din CJ, Dolachi Costel, si liderul grupului PMP din CJ, Marian Uscatu.
„Incepem numaratoarea inversa. Peste 16 luni, Iasul va avea un aeroport nou, al doilea ca marime din Romania, dupa Otopeni. Acest lucru va putea atrage dupa sine prezenta mai multor companii aeriene si implicit o crestere a numarului de destinatii. Un aeroport nou va contribui la dezvoltarea Iasului, dar si a intregii regiuni, pentru ca ne va oferi mobilitatea de care mediul de afaceri are nevoie, pana cand vom la dispozitie si o autostrada care sa ne lege de vestul tarii si de Europa. Pe langa consolidarea relatiilor de business, modernizarea aeroportului va reprezenta un castig pentru turisti, dar si pentru cei din diaspora. Este cel mai mare succes de pana acum al echipei de la aeroport si al actualei configuratii a Consiliului Judetean, executiv si legislativ. Am reusit impreuna, intr-un timp record, sa conturam un proiect fezabil, sa obtinem finantare pentru el si sa intram in linie dreapta cu lucrarile de construire”, a declarat presedintele CJ, Costel Alexe.
„Prin semnarea contractului cu STRABAG dam startul lucrarilor la noul terminal si devenim parteneri de incredere intr-un proiect vital pentru comunitatea noastra. Este un moment extrem de important ce marcheaza inceputul unui nou capitol in evolutia aeroportului. T4 va fi proiectat pentru a avea o capacitate dubla de procesare fata de ce exista in prezent. Cifrele de trafic din ultimele doua luni (260 de mii de pasageri) arata ca terminalele existente nu mai pot face fata fluxului de calatori, extinderea infrastructurii fiind o necesitate stringenta. La finalul anului viitor vom avea un aeroport nou, dotat la standarde europene, care va aduce o noua perspectiva si va schimba fata intregului oras. Am reusit sa parcurgem fara sincope toate etapele necesare, asadar suntem in grafic. Urmeaza o perioada dificila de 16 luni, dar sunt convins ca rezultatul va fi pe masura asteptarilor iesenilor, care se vor putea bucura de toate facilitatile pe care le ofera un aeroport in adevaratul sens al cuvantului. Multumesc tuturor celor care s-au implicat in acest proiect, echipei IASI Airport, Consiliului Judetean care ne-a sprijinit neconditionat, autoritatilor si institutiilor care au inteles impactul acestei investitii, urand pe aceasta cale mult succes partenerului nostru STRABAG in cel mai mare proiect de dezvoltare a Aeroportului Iasi din ultimii ani”, a afirmat Director General R.A. Aeroportul Iasi, Romeo Vatra.
„Ne bazam pe o buna colaborare si sprijin din partea tuturor autoritatilor implicate in realizarea acestui proiect de anvergura pentru judetul Iasi si pentru dezvoltarea intregii zone. Lucrarile se vor realiza in cadrul unui aeroport functional si sub trafic permanent. Aceasta va fi o provocare pentru noi, deoarece trebuie sa avem grija sa nu periclitam sau sa intrerupem functionarea aeroportului. Deja am demarat discutii pentru reorganizarea zonei de parcare existente, care se afla pe amplasamentul viitorului Terminal. Echipa de conducere a Aeroportului a avut o atitudine proactiva si impreuna cu specialistii din cadrul STRABAG am analizat solutiile fezabile pentru a devia traficul si pastra cat mai multe locuri de parcare functionale”, a afirmat Johann Andreas Poelzl, Managing Director STRABAG SRL.
Noul terminal va avea o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri/an. In perioadele de varf, T4 va putea sa asigure realizarea formalitatilor pentru 950 de pasageri pe ora. Vor exista sapte porti pentru Plecari si trei porti pentru Sosiri, cu fluxuri bidirectionale, iar imbarcarea pasagerilor se va face prin aviobridge-uri. In prima faza, vor fi amenajate trei astfel de poduri suspendate.
Viitorul terminal va fi construit cu o amprenta la sol de peste un hectar, pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), si va avea o suprafata desfasurata de 31.210 mp, pe o lungime de 200 de metri si o adancime de 50 de metri. T4 va fi ridicat pe actualul amplasament, in continuarea terminalului T3, si va fi legat de acesta printr-o galerie. T4 va deservi zborurile internationale, traficul intern urmand a fi transferat din T2 in T3.