Proiectul de constructie a penitenciarului cu 1.000 de locuri cu regim de maxima siguranta si inchis din comuna Berceni, judetul Prahova, va costa 851 milioane de lei (inclusiv TVA), potrivit unui proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului, publicat pentru dezbatere pe site-ul Ministerului Justitiei la finalul saptamanii trecute. Costurile de executie au fost majorate cu 34% fata de nivelul de 635 milioane de lei aprobat anterior. Potrivit Notei de Fundamentare, necesitatea actualizarii indicatorilor este rezultatul schimbarilor legislative din domeniul constructiilor, precum majorarea costului manoperei ca urmare a modificarii salariului minim brut pe tara, cresterii costurilor de productie, a preturilor materialelor de constructii si combustibililor.
Penitenciarul Berceni va avea o capacitate de 1.000 de locuri cu regim de maxima siguranta si inchis, ce vor fi dezvoltate conform standardelor europene. Unitatea de detentie va fi localizata in sud-est de municipiul Ploiesti, pe drumul comunal DC 157, inainte de intrarea in comuna Berceni. Pe acest perimetru a existat o unitate militara care a fost dezafectata. Unitatea va include puncte si turnuri de control, o pasarela, pavilioane de detentie si administrative, sala de festivitati, sala de sport, depozite, platforme, foisoare, infirmerie si alte anexe specifice si parcari, ce vor ocupa o suprafata construita de 77.709 mp si vor avea o arie totala desfasurata de 94.263 mp. Pavilionul principal de detentie va avea un regim de inaltime S+P+1E.
Durata de implementare a proiectului este stabilita la 60 de luni.
Din punct de vedere al caracteristicilor constructive, structura pavilioanelor este pe diafragme din beton armat dispuse pe subsol partial, parter si etaj. Se vor realiza canale tehnice pentru asigurarea distributiei utilitatilor si preluarea apelor uzate si care sa constituie totodata si coridoare de interventie, atat pentru asigurarea mentenantei instalatiilor, cat si pentru accesul echipelor de interventie in caz de necesitate. In acest sens, aceste canale tehnice sunt racordate la o retea de tuneluri principale realizate sub drumurile de incinta dintre modulele de detentie si care fac legatura cu pavilion administrativ.
Serviciile de proiectare si asistenta tehnica din partea proiectantului au fost adjudecate in martie 2022, fiind realizate de asocierea formata din companiile Electroproiect (lider), Popp & Asociatii si Westfourth Architecture, avand ca subcontractanti societatile Metroul SA, Miral Instal Company si Altimate.