Zitec, lider pe piata de IT & digital marketing, specializat in dezvoltarea de solutii si servicii de transformare digitala, anunta dezvoltarea in parteneriat a noului magazin online Brico Dépôt, unul dintre cei mai mari retaileri de bricolaj prezenti pe piata din Romania, folosind platforma Magento 2 Commerce Cloud. Aceasta vine in completarea altor actiuni intreprinse in ultima perioada de Brico Dépôt pentru a accelera digitalizarea companiei.
Zitec a realizat migrarea magazinului online dinspre platforma initiala, creata in Laravel, inspre Magento 2 Commerce Cloud, iar alaturi de echipa Noper a adaugat multiple imbunatatiri in zona de UX/UI. Noua platforma de eCommerce a Brico Dépôt solutioneaza astfel numeroase limitari anterioare, prezente atat la nivel de back office, cat si la nivelul interfetei cu consumatorii finali.
Potrivit echipei de dezvoltare, segmentele de operare si administrare au avut parte de optimizari majore. Platforma Magento 2 ofera mai multa flexibilitate, vizibilitate si control din punct de vedere al gestionarii continutului si al produselor. De asemenea, site-ul beneficiaza de functionalitati Magento 2 standard: vouchere, oferte, promotii, discounturi, reguli de produs, dar si integrare rapida a altor functii personalizate, precum sisteme de recenzii sau ERP.
Din punct de vedere operational, migrarea la Magento 2 ofera o procedura mai clara si mai rapida de procesare a comenzilor. Daca in trecut fiecare comanda avea un flux diferit de procesare in functie de specificul comenzii si tipul ei (ridicare din magazin, plata cash sau cu cardul), procesul actual este construit pe seama unor actiuni standard, ce uniformizeaza fluxurile.
Website-ul aduce beneficii tangibile si pentru cei 67% dintre utilizatorii care acceseaza zilnic platforma de pe dispozitive mobile. Toate optimizarile vizuale si de fluxuri de utilizare au fost implementate urmand strategia „mobile first”.
“Ne-am optimizat constant strategia pentru a imbunatati experientele cumparatorilor si a raspunde in mod eficient noilor obiceiuri de consum. In acest sens, aveam nevoie de un magazin online care sa asigure eficientizarea proceselor operationale si in acelasi timp sa ofere o experienta de cumparare mai simpla. Cu ajutorul Zitec am facut un nou pas in sensul consolidarii strategiei digitale si in dezvoltarea noastra ca business”, a spus Adela Smeu, CEO Brico Dépôt.
In ceea ce priveste noile functionalitati, echipa Zitec a imbunatatit functia de cautare si identificare a produselor pe site cu ajutorul componentelor integrate Magento 2. Cu ajutorul serviciilor UX/UI, a fost regandita si strategia de informare a consumatorilor in ceea ce priveste magazinele in care se regaseste produsul dorit, proximitatea lor in functie de locatia cumparatorului si momentul ideal de selectie a magazinului in procesul de cumparare.
Totodata, Zitec a optimizat interactiunea clientului cu cele 3 modele de comanda existente pe platforma Brico Dépôt - click & reserve, click & collect, click & deliver. Pentru fiecare produs din cosul de cumparaturi online, utilizatorul va sti daca acel produs poate fi livrat acasa sau trebuie ridicat din magazin. De exemplu, pentru modelul click & deliver, consumatorul poate decide daca doreste selectarea altui magazin sau metoda de livrare.
Noile caracteristici si functionalitati au fost concepute astfel incat sa integreze in mod armonios identitatea si strategia vizuala a Brico Dépôt.
Intreaga migrare la noua platforma a presupus un amplu proces de digitalizare si, impreuna cu echipa Brico Dépôt, specialistii Zitec au condus multiple sesiuni de instruire pentru angajatii din magazinele din tara ce au acoperit fluxurile operationale.
“Comertul online a devenit un vector de nelipsit din strategia unui comerciant, iar o platforma de eCommerce optimizata se traduce prin cresterea numarului de conversii si implicit o frecventa de cumparare sporita. Ne bucuram ca Brico Dépôt a vazut in Zitec un partener de incredere pentru accelerarea strategiei lor de transformare digitala. Pentru ca ne-am dorit ca atat Brico, cat si clientii lor sa beneficieze de functionalitati sporite si o experienta online cat mai buna, am reusit sa finalizam trecerea la noua platforma in doar 4 luni”, a declarat Alexandru Lapusan, CEO & Co-Founder Zitec.
Ca Adobe Solution Partner, suita din care face parte si platforma Magento 2 Commerce Cloud, Zitec ofera cele mai bune solutii personalizate si cele mai noi tehnologii pentru magazinele online ale clientilor lor. Specialistii Zitec sunt certificati in diverse tehnologii eCommerce, care, alaturi de expertii in UX/UI, au o experienta vasta in livrarea de solutii eCommerce de succes.