Indiferent daca economiile se confrunta cu o criza medicala acuta sau cu un soc normal, caracterizat printr-o anumita periodicitate, astfel de momente de cumpana reprezinta veritabile provocari pentru responsabilii din domeniul transformarii digitale, care se vad obligati sa-si securizeze progresele si sa tina aprinsa „flacara schimbarii”, fiind vorba in special despre aceia care au termene scurte de implementare. Problema reala este cea a presiunii exercitate asupra bugetelor si in ce masura aceasta aduce resursele la un nivel aflat la limita de la care incolo implementarea transformarilor digitale nu mai este posibila. Desigur, atunci cand se pune problema de supravietuire a companiei, anumite compromisuri sunt acceptabile, insa in acelasi timp perturbarile uriase cu care firmele s-au confruntat in ultimele luni au demonstrat, daca mai era nevoie, viteza surprinzatoare cu care procesele de integrare digitala au loc atunci cand nu mai exista alternativa. Aceasta afirmatie este valabila in special in ceea ce priveste viitoarele cutume ale pietei muncii, entitati care pana recent erau total reticente la ideea lucrului la distanta ajungand sa-l implementeze in extenso si sa incurajeze dezvoltarea accelerata a retelelor de comunicare. Potentialul urias din punctul respectiv de vedere este acela al capacitatii de permanentizare a bunelor practici deprinse, in mod oarecum fortat, in aceste vremuri speciale. Experti din domeniul digital si cadre universitare prestigioase din domeniu afirma ca, in ultima perioada, abordarea s-a modificat radical, in sensul ca numerosi manageri care refuzau cu obstinenta digitalizarea, din motive mai mult sau mai putin obiective, au demolat ei insisi barierele pe care le construisera in calea acestor progrese, pentru a-si salva afacerile. Desigur, criza actuala a pus in asteptare o serie de proiecte digitale multianuale, insa este de asteptat ca acestea sa fie reluate in mod accelerat imediat ce situatia sanitara o va permite, cu atat mai mult cu cat majoritatea clientilor au constientizat importanta unei astfel de abordari. Un alt domeniu care are sanse sporite de finantare in anii care vor urma este cel al securitatii cibernetice, munca la distanta facand indispensabile eforturile de asigurare a unui nivel ridicat de siguranta in transmisia datelor. Nu trebuie uitat nici comertul online – multa vreme „oaia neagra” a strategiei de vanzari – care in doar trei luni a ajuns sa genereze cea mai mare parte a vanzarilor la companii care nici macar nu-si propuneau la inceputul lui 2020 adoptarea unui astfel de sistem. Exista si un risc – si anume acela de revenire la obiceiurile initiale, pe masura ce criza se atenueaza, insa companiile cu managementul cel mai clarvazator vor pune in continuare accept pe agilitatea digitala, pentru a castiga cote de piata si a-si maximiza perspectivele de crestere sustenabila, pe termen lung.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.