Anul 2019 nu aduce schimbari majore in evolutia business-urilor mici si medii, ci accentueaza si modifica trenduri incepute acum cativa ani. Desigur, chiar daca fundamentele acestor trenduri sunt constante, exista un flux permanent al modificarilor acestora. Fie ca acestea din urma sunt la nivel tehnologic, de marketing, economic sau determinate de politici publice, antreprenorii trebuie sa fie atenti la toti acesti factori externi care se adauga proceselor interne.
In continuare, vom enumera elementele principale care influenteaza business-urile in anul curent, analizand oportunitatile de crestere pe baza acestora, dar si pericolele ridicate de ignorarea lor. In acest sens vom considera mai multe segmente de influenta, discutand punctele principale din interiorul acestora.
A. Tehnologie si securitate
1. Strangerea datelor si procesarea lor mai aproape de zona de creare prin cresterea IoT
Colectarea si analiza descentralizata a informatiilor defineste termenul de edge computing. Atunci cand luam in considerare cresterea aplicatiilor IoT de-a lungul fiecarei industrii, acesta va avea cel mai mare impact in zona performantei si a fiabilitatii.
O infrastructura care e capabila sa asigure managementul unui numar mare de dispozitive care emit si consuma cantitati considerabile de date devine esentiala. Edge computing-ul acopera aceasta nevoie prin mutarea procesarii informatiilor cat mai aproape de device, optimizand constant resursele utilizate in acest scop.
2. Facilitarea operarii Big Data
In anul 2019 observam o continuare a trendului dezvoltarii aplicatiilor de analiza a datelor usor de utilizat. Altfel spus, se inregistreaza o democratizare a informatiilor, aplicatiile create in acest scop devenind mai interactive, mai accesibile si mai usor de utilizat de catre analistii de business, specialistii IT si alti membri ai organizatiilor.
B. Experienta consumatorului
3. Indreptarea fiecarui departament spre consumator
O mentalitate care pune consumatorul pe primul loc este fundamental diferita de simpla angajare a unei persoane responsabila de relatia cu clientii sau de atribuirea exclusiva a acestei responsabilitati unui departament de serviciu clienti.
In prezent, companiile trebuie sa urmareasca imbunatatirea experientei consumatorului in tot ceea ce fac, incepand de la angajare si dezvoltarea leadership-ului si ajungand la marketing, lant de aprovizionare, infrastructura IT si design de produs.
4. Prioritizarea relatiilor interumane in detrimentul tehnologiei
Chiar daca tehnologia este intr-o continua dezvoltare, este necesar sa intelegem ca inteligenta artificiala si analizele predictive nu vor inlocui in viitorul apropiat latura umana in livrarea experientei consumatorului.
Acestea fiind spuse, cele doua elemente pot veni in ajutorul angajatilor unei companii, oferindu-le acestora un mai bun acces la informatie si dezvoltandu-le abilitatea de aplicare a cunostintelor. Algoritmii pot oferi doar o imagine de ansamblu a consumatorilor, tranzactiile continuand sa fie realizate pe baza construirii unor relatii.
C. Marketing-ul si publicitatea
5. Personalizarea continua a marketing-ului
Imaginile standard, campaniile generice si call-to-action-urile impersonale inceteaza sa mai atraga si sa convinga consumatorii. Marketing-ul devine astfel din ce in ce mai customizat, iar trendul va continua de-a lungul anilor. Pentru a atinge succesul, companiile vor fi nevoite sa ofere continut informativ si de calitate, directionat spre consumator.
6. Cresterea in autoritate a recenziilor
In prezent, review-urile utilizatorilor influenteaza decizia de cumparare a mai mult de 95% din utilizatorii online. Mai mult decat atat, un procent de 90% dintre consumatori evita sa achizitioneze produse online care nu detin niciun review.
Treptat, recenziile vor deveni un mecanism central al atragerii cumparatorilor, brand-urile construind forumuri in care acestia pot sa-si exprime opinia si lansand campanii de marketing inovative in acest scop.
D. Finantele si modalitatile de plata
7. Dezvoltarea industriei bancare
Industria bancara mondiala trece in prezent prin modificari semnificative, iar incepand cu anul acesta vom intalni o disruptie radicala a modalitatilor de realizare a platilor online. Jucatori mari din industrie cum ar fi Google, Facebook sau Amazon vor incerca sa construiasca servicii proprii de plata, ceea ce va afecta conditiile tranzactiilor in acest mediu.
8. Inmultirea platilor online si cresterea in popularitate a banking-ului digital
Generatiile noi vor sa aiba un control permanent asupra finantelor personale, oricand si de oriunde, dorinta ce nu este adaptabila modelului tranzactional traditional. Se estimeaza ca pana anul viitor 2 miliarde de oameni vor folosi diferite sisteme de online banking, ceea ce afecteaza si dezvoltarea tehnologica in acest sector. Pe scurt, incepand cu 2019 vom observa o inlocuirea tot mai frecventa a portmoneului cu telefonul.
E. Relatia angajator-angajat si locul de munca modern
9. Accentuarea directiei catre munca de acasa/din deplasare
Angajatii vor petrece mai putin timp in birouri, acestea fiind inlocuite de munca de acasa. In acest context, companiile vor fi nevoite sa gaseasca modalitati alternative de diseminare a informatiei si de dezvoltare a colaborarii intre angajati.
Liderii de business vor trebui sa regandeasca strategiile de comunicare pe baza dezvoltarilor tehnologice din acest domeniu si sa asigure cooperarea eficienta la distanta.
10. Prioritizarea starii de bine a angajatilor
Organizatiile vor urmari cresterea nivelului de implicare a angajatilor si a fericirii acestora, aspecte critice ale asigurarii productivitatii acestora. Mai mult, ele vor introduce constant noi metode de crestere a satisfactiei lor, deoarece cele traditionale (marirea salariului, promovarea in functie) nu mai sunt suficiente pentru angajatul modern.