Preocupat de sustenabilitate, producatorul suedez de utilaje destinate intretinerii spatiilor verzi - Grupul Husqvarna - dezvolta astazi tehnologii si produse care sa-i asigure atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru urmatorii ani. Cu o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro raportata anul trecut in Romania, distribuitorul exclusiv al produselor pentru padure si gradina face pasi in aceeasi directie pe mai multe paliere grupate in jurul acestei idei.
In ultimii ani grupul Husqvarna si-a concentrat productia si strategiile de comunicare pe participarea activa la reducerea amprentei de carbon organizand serii de evenimente precum Living City si Tree Talks pentru cresterea gradului de constientizare a importantei spatiilor verzi urbane, oferind solutii pentru protejarea si cresterea suprafetei acestora. Grupul Husqvarna chiar a creat o platforma de Indexare a Spatiului Verde la nivel Urban - HUGSI - care le permite administratiilor locale sa afle cat de verzi sunt orasele lor, creand o competitie pentru inverzire intre mari citadele ale lumii.
Husqvarna si-a extins gama de produse in zona eco friendly pentru a-si incuraja si sustine clientii sa faca trecerea de la utilaje cu motoare termice catre cele electrice cu acumulatori.
Marca Husqvarna este recunoscuta la nivel global pentru capacitatea sa inovatoare fiind un promotor al solutiilor nepoluante inca din anul 1995 cand a lansat pe piata primului robot de tuns gazon alimentat cu energie solara. Intre timp, tehnologia dezvoltata a permis crearea unei game de peste 10 modele electrice de masini robotizate de tuns gazon cu multiple dotari, precum GPS, intelligent mapping AIM cu delimitare virtuala a unor zone de lucru si integrare cu case inteligente.
Cel mai avansat produs din aceasta gama, conceptul CEORA lansat in 2020, deja utilizeaza delimitarea virtuala a zonelor de lucru folosind EPOS - Sistem de operare cu pozitionare exacta prin satelit.
In aceasta primavara, Husqvarna a anuntat ca este pregatita sa lanseze prima sa masina autonoma de tuns gazon cu delimitare virtuala a zonelor de lucru destinata gradinilor private, care va folosi cloud computing, inteligenta artificiala si tehnologia EPOS disponibila acum in gama produselor profesionale.
Toate aceste initiative Husqvarna sunt parte integranta dintr-un program mai amplu - Sustainovate - dezvoltat la nivel international si prin care compania s-a angajat sa realizeze o reducere cu 35% a emisiilor de carbon pana in 2025.
Astfel ca, un rol cheie in strategia de dezvoltare a companiei pe termen lung este reducerea la minimum a emisiilor de carbon asociate gamelor sale cu acumulatori si robotilor Automower®.
Distribuitorul exclusiv prezent in Romania de 28 de ani a introdus aceste doua game de produse pe piata autohtona incepand cu 2019.
„Initial a existat o reticenta a clientilor romani fata de tehnologiile noi propuse prin aceste utilaje dar cu timpul am observat un proces de maturizare a pietei. Pe masura ce noile tehnologii au patruns in viata noastra zilnica, solutiile inovatoare au fost primite de clientii nostri si in gradinile lor. Deschiderea utilizatorilor Husqvarna catre solutii autonome, prietenoase cu mediul s-a accelerat in ultimii 4 ani. Consumatorii de utilaje pentru gradina au devenit cu mult mai receptivi la tehnologiile emergente si non poluante. Pentru noi este important ca, deja peste 5000 dintre clientii nostri folosesc astazi produse pe acumulatori din gama Husqvarna”, a afirmat Emil Tint, CEO Husqvarna Romania.
Valoarea celor 5000 de unitati electrice vandute in Romania in ultimii 3 ani se ridica la circa 4 000 000 euro.
Ca informatie de detaliu, din anul 2006, peste 2,6 milioane de masini robotizate de tuns gazon au fost produse la unitatea companiei Husqvarna din Newton Aycliffe (districtul Durham, Marea Britanie). Iar pana in 2015, unitatea si-a redus amprenta de carbon cu 70%.
In cadrul unui eveniment de socializare in aer liber, organizat in Bucuresti in luna Mai 2022, compania a vrut sa evidentieze sustinerea solutiilor nepoluante legate de intretinerea spatiilor verzi.
Lider mondial in tunderea robotizata a gazonului, Husqvarna a investit la nivel de grup in 2020 aproximativ 166 de milioane de euro in cercetare si dezvoltare. Suma alocata cu precadere dezvoltarii serviciilor digitale si produselor automatizate cu acumulatori.
Plan pentru extindere cu magazine de tip Concept Store in Romania
Din strategia de business a Husqvarna pentru piata locala face parte si extinderea cu noi magazine premium, un concept lansat in 2020. Pana in prezent au fost deschise doua unitati Concept Store Husqvarna in Bucuresti si Bistrita. Planul companiei este ca, la finalul anului viitor, sa ajunga la zece astfel de magazine la nivel national, investitia totala pentru deschidere magazinelor fiind de aproximativ 8 000 000 de euro.
La nivel national, echipa Husqvarna numara in jur de 800 de oameni, dintre care aproximativ 500 se regasesc in zona de retail. In afara acestui nou concept de magazine, compania este prezenta la nivel local printr-o retea de aproximativ 200 de magazine reprezentative, care ofera si service autorizat prin personal specializat.