RO EN
Coșul este gol

BASF si-a prezentat noua strategie corporativa si de mediu, pana in 2050

BASF face un pas suplimentar pe drumul sau catre zero emisii nete si s-a angajat sa respecte obiectivele pentru emisiile din domeniul de aplicare 3.1 (Scope 3.1). Anuntul a fost facut in timpul unui eveniment pentru investitori si analisti din Ludwigshafen, in cadrul caruia dr. Martin Brudermüller, presedintele Consiliului Director Executiv BASF SE, si Dr. Dirk Elvermann, Chief Financial Officer, au discutat despre progresul in implementarea strategiei corporative, anuntate in 2018. Brudermüller si Elvermann au subliniat modul in care compania respecta prioritatile de utilizare a numerarului prevazute in strategie si au prezentat, de asemenea, noua abordare diferentiata pentru a creste rentabilitatea segmentelor de business.
 
Respectarea prioritatilor de utilizare a numerarului
Strategia corporativa a BASF se bazeaza pe crestere organica. Intre 2018 si 2022, compania si-a alocat aproximativ 60% din cheltuieli pentru investitii si cercetare si dezvoltare.
Brudermüller a subliniat importanta ridicata pe care o au randamentele actionarilor si dividendele atractive pentru Consiliul de Administratie al BASF: „BASF a crescut dividendul in trei din ultimii cinci ani si l-a mentinut stabil la nivelul anului anterior, respectiv in 2020 si in 2022, din cauza conditiilor-cadru dificile”. Valoarea totala a dividendelor din 2018 se ridica la 15,8 miliarde de euro, iar media randamentului dividendelor este de 5,6% pe an. In ultimul deceniu, rezultatele atractive ale dividendelor BASF au fost sustinute de generarea puternica de numerar a companiei. Intre 2013 si 2022, fluxurile medii de numerar din activitatile de exploatare s-au ridicat la 7,7 miliarde euro pe an si fluxul mediu de numerar disponibil s-a ridicat la 3,4 miliarde euro pe an.
Prin gestionarea continua a portofoliului, BASF s-a concentrat pe afacerile care aduc inovatie. In ultimii cinci ani, compania a cedat afaceri cu vanzari de 5 miliarde de euro si a achizitionat afaceri cu vanzari de 4 miliarde de euro.

Diferentierea conducerii segmentelor de business pentru mai multa profitabilitate
Elementul cheie al strategiei prezentate in 2018 a fost transformarea BASF intr-o organizatie axata pe client, prin imputernicirea segmentelor de business pentru a servi mai bine nevoile clientilor. Din acel moment, BASF a luat diferite masuri pentru a creste abilitatile de conducere ale diviziilor individuale.
„Compania face acum un pas suplimentar si isi propune sa creasca, in continuare, competitivitatea BASF prin adaptarea modului de conducere a diviziilor”, a spus Elvermann. „Combinam beneficiile unei abordari diferentiate de a conduce segmentele de business, cu avantajele oferite de Verbund si de configuratia noastra de companie integrata”, a adaugat el.
Cu o conducere diferentiata, diviziile isi vor ajusta in continuare modelele si procesele de afaceri specifice. Acest lucru va fi sustinut de structuri de procese adaptate, sisteme IT si cadre de guvernanta. Afacerile care sunt mai putin profund integrate in Verbund vor castiga mai mult spatiu pentru a satisface nevoile industriilor specifice clientilor lor, pastrand, in acelasi timp, beneficiile unei companii integrate. Aceasta abordare se va aplica Materialelor pentru baterii si Produselor de acoperire din segmentul Tehnologii de suprafata (Coatings), precum si Solutiilor Agricole.
 
 
BASF va continua sa-si gestioneze segmentele de business Verbund – inclusiv Produse Chimice, Materiale, Solutii industriale si Nutritie si ingrijire – de-a lungul lanturilor valorice si va genera valoare prin utilizarea eficienta a resurselor, prin gruparea cererii si prin productia sincronizata, profund integrata. Privind inainte, gestionarea lantului valoric va deveni cruciala, deoarece compania va adauga atributele de sustenabilitate, cum ar fi amprenta de carbon, biomasa sau reciclarea continutului produselor sale.
Incepand din ianuarie 2024, BASF va modifica indicatorii cheie de performanta (KPI) pe care ii foloseste pentru a conduce Grupul. Pe termen scurt si mediu, compania va pune un accent mai puternic pe EBITDA inainte de cheltuieli exceptionale si pe fluxurile de numerar. Compania va continua sa foloseasca ROCE drept KPI de directie pe termen mediu pentru a supraveghea profitabilitatea activelor.
Pentru diferentierea conducerii, BASF va introduce si noi indicatori de performanta pentru diviziile sale operationale. Segmentele de business care se concentreaza pe o singura industrie vor fi mai strict conduse de indicatori specifici industriei, in timp ce diviziile mai profund integrate in Verbund vor fi conduse de-a lungul lanturilor valorice.
BASF va pune accentul pe generarea de fluxuri de numerar in toate diviziile sale.
In plus, vizeaza urmatorul EBITDA inainte de marjele cheltuielilor exceptionale:
  • Diviziile Verbund: 17% pe parcursul ciclului
  • Materiale pentru baterii: 30% sau mai mult (excluzand metalele) pana in 2030
  • Produse de acoperire: 15% sau mai mult la mijlocul termenului
  • Solutii agricole: 23% sau mai mult pe termen mediu
In conformitate cu aceste modificari ale abordarii de conducere, BASF isi va adapta, de asemenea, raportarea si prognoza externa. Incepand cu Raportul BASF 2023, care va fi publicat pe 23 februarie 2024, BASF va prognoza EBITDA inainte de cheltuieli exceptionale si fluxurile de numerar disponibile la nivel de Grup, in loc sa ofere previziuni pentru cifra de afaceri, pentru profit inainte de impozite si dobanzi (EBIT) excluzand cheltuielile exceptionale si ROCE. In plus, prognozele pentru EBITDA inainte de cheltuieli exceptionale si fluxurile de numerar vor fi furnizate si la nivel de divizie.

Urmatorul pas pe calea catre zero emisii nete 
BASF a oferit, de asemenea, reprezentantilor investitorilor noi informatii cu privire la progresul sau pe calea catre neutralitatea climatica, incepand cu obiectivul initial al strategiei din 2018, de a asigura o crestere neutra din punct de vedere climatic. In martie 2021, BASF a crescut aceasta ambitie si a stabilit tinte de reducere a emisiilor din domeniile de aplicare 1 si 2: o reducere cu 25% pana in 2030, fata de 2018, si zero net pana in 2050. Pentru a atinge aceste obiective, BASF se concentreaza pe utilizarea energiilor si tehnologiilor regenerabile pentru reducerea carbonului.
Avand in vedere progresul inregistrat de companie in obtinerea de date primare fiabile pentru emisiile asociate materiilor prime achizitionate, BASF este in prezent increzator ca are o baza suficient de solida pentru a stabili obiective de reducere a emisiilor din domeniul de aplicare 3.1. Pana in 2030, BASF isi propune sa-si reduca emisiile specifice domeniului de aplicare 3.1 cu 15%, fata de 2022, in intregul portofoliu – de la 1,57 la 1,34 kilograme de CO2 per kilogram de materie prima cumparata.
„Am definit un obiectiv specific, deoarece ne concentram pe imbunatatirea amprentei de carbon a produselor comercializate de noi, pe care o calculam in kilograme de CO2 per kilogram de produs BASF vandut”, a spus Brudermüller. „Ambitiile si eforturile noastre pe termen scurt si lung sunt clare: BASF va lucra atat cu clientii, cat si cu furnizorii pentru a gasi solutii pragmatice, care sa fie eficiente atat din punct de vedere al costurilor, cat si favorabile mediului. Ambitia noastra pe termen lung este, de asemenea, clara: ne angajam sa atingem zero emisii nete in domeniul de aplicare 3.1, pana in 2050”, a adaugat el.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter