Viceprimarul Florin Birta a sustinut ieri, 8 martie, o conferinta de presa, in care a prezentat detalii despre doua proiecte importante referitoare la imbunatatirea infrastructurii in municipiu. Este vorba de pasajul rutier subteran care trece pe sub B-dul Magheru intre Aleea Strandului si Parcul Traian, dar si despre reabilitarea si reconfigurarea Podului Dacia. Aceste doua proiecte se vor supune aprobarii in sedinta extraordinara a Consiliului Local de luni, 12 martie.
Pasaj rutier pe sub B-dul Magheru
Pasajul rutier subteran care va face legatura intre Aleea Strandului si Parcul Traian si care va trece pe sub B-dul Magheru este o investitie care va costa aprox. 17.872.000 lei cu TVA inclus, adica 3.850.000 euro.
Viceprimarul Florin Birta a explicat necesitatea si importanta investitiei: "Intensitatea traficului in zona respectiva este una foarte ridicata, pe acest bulevard inregistrandu-se unele dintre cele mai mari valori de trafic din municipiul Oradea. Conform studiului de trafic din 2016, in aceasta zona se inregistreaza cca 25.000 de masini pe sens de mers, adica 50.000 de masini pe ambele sensuri, rezultand o aglomeratie foarte mare. Acest pasaj ar elimina acel conflict de trafic intre cei care doresc sa traverseze B-dul Magheru dinspre Aleea Strandului sau dinspre Parcul Traian si ar crea un culoar liber celor care trec peste Podul Dacia si trec in continuare spre B-dul Magheru, sau vin dinspre B-dul Magheru si doresc sa treaca spre Podul Dacia. Totodata s-ar crea un culoar liber tramvaielor care circula in acea zona si astfel acestea nu ar mai fi obligate sa se opreasca la intersectia cu Aleea Strandului si Parcul Traian."
Viceprimarul Florin Birta a prezentat detalii si despre pasajul subteran: "Acesta va avea o lungime totala de 224 m, inclusiv cu rampele de acces dinspre Aleea Strandului si dinspre Parcul Traian. Lungimea efectiva a pasajului subteran care va trece pe sub B-dul Magheru va fi de 32,36 m, inaltimea pasajului va fi de 3,40 m, iar latimea pasajului va fi de 7,60 m, unde va intra doua linii de carosabil de 3 m , plus doua trotuare de protectie de aprox 0,80 m. Trebuie sa stiti ca pe sub B-dul Magheru trece inclusiv Paraul Paris, acea intubare care colecteaza toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur si de pe celelalte strazi de pe dealuri, care se varsa in Crisul Repede chiar in acea zona."
Acest pasaj va aduce un plus in ceea ce inseamna virajul la dreapta atat din Parcul Traian catre Podul Dacia, cat si de pe pod spre Aleea Strandului. De asemenea, la intersectia strazilor Aleea Strandului si Parcul I. C. Bratianu se va amenaja o intersectie giratorie, care va servi pentru efectuarea virajului la stanga dinspre podul Dacia spre Parcul Traian.
Lucrari de reabilitare si reconfigurare a Podului Dacia
Este important de stiut ca, odata cu lucrarea care se va demara la acest pasaj, va incepe lucrul si la reabilitarea Podului Dacia. Lucrarile vor fi derulate simultan pentru a nu crea sau favoriza anumite ambuteiaje si pentru a nu genera un deranj in trafic de doua ori. Lucrarile la Podul Dacia vor avea o valoare de cca 8.460.000 de lei cu TVA inclus, adica aprox 1.800.000 de euro.
Podul Dacia trebuie reabilitat si reconfigurat pentru ca in acest moment se afla intr-o stare tehnica necorespunzatoare, avand in vedere ca ultima interventie s-a facut in anul 1997, iar podul a fost (executat) construit in anul 1954. De asemenea, se doreste largirea acestuia cu cate o banda pe sens, in vederea fluidizarii circulatiei.
"In acest moment sunt doua benzi de circulatie pe sens, plus cele doua fire de tramvaie, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulatiei vom avea 3 benzi de circulatie pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia ca partea carosabila va avea atat pe o parte, cat si pe alta 10 m. Calea de tramvai va ramane in continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. Dupa reabilitare, podul va avea aceasi latime de 32,1 m, doar ca va fi reconfigurata circulatia pe pod", a explicat viceprimarul Florin Birta.
Termenul de executie al lucrarilor la pasajul subteran de pe B-dul Magheru este de 15 luni, din care constructii si montaj 12 luni, iar durata de executie pentru reabilitarea si reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru constructii si montaj.
"Vom demara procedurile pentru pod si pentru pasaj, avand finantare din bugetul local, dar vom depune aceste proiecte pe Programul Operational Regional pentru a finanta aceste lucrari din fonduri europene", a spus viceprimarul Birta.
Executia si reabilitarea podului se vor face sub trafic cu restrictii de viteza de maxim 10 km /h, lucrarile fiind executate pe jumatate de cale, atat in cazul podului, cat si in cazul pasajului in mod alternativ, iar traficul rutier si pietonal se va realiza tot alternativ pe cate un sens de circulatie pe durata realizarii acestor lucrari. In ceea ce priveste circulatia tramvaielor in zona, aceasta va fi inchisa maximum o luna.