RO EN
Coșul este gol

GUVERN: Aprobare indicatori economici pentru edificare Autostrada Lugoj-Deva

Necesitatea si oportunitatea obiectivului de investitie, precum si principalii indicatori tehnico - economici pentru Autostrada Lugoj-Deva au fost aprobati prin Hotararea Guvernului nr. 563/2010. Contractele sunt in derulare, fiind de tip Fidic Galben, respectiv realizarea Proiectului Tehnic si a executiei, cu posibilitatea optimizarii solutiilor proiectate la faza S.F.
In prezent autostrada, respectiv Lotul 3 km 56+220 - km 77+361, Lotul 4 km 77+361 - km 100+014 si o parte din Lotul 2 km 27+620 - km 56+220 (de la km 43+060 pana la km 56+220, impreuna cu Centrul de Intretinere si Coordonare) sunt in executie, iar Lotul 1 km 0+000 - km 27+400 (27+620) si Lotul 2 intre km 27+620 pana la km 43+060 sunt deschise circulatiei.
Fata de Studiul de Fezabilitate din anul 2010, unele solutii tehnice au fost adaptate prevederilor normelor, normativelor, standardelor in vigoare (cu revizuiri ulterioare), adaptate la rezultatele/concluziile studiilor de teren aprofundate, cerintelor acordului de mediu, etc.
Principalele revizuiri tehnice, fata de S.F., au constat in:
- lungimea autostrazii s-a stabilit la 100,014 km, rezultati din masuratorile topografice de detaliu, fata de 99,50 km estimati la S.F., iar pentru drumul de legatura care face legatura cu Varianta de Ocolire Lugoj, lungimea s-a stabilit la 10,514 km, fata de 11,426 km estimati la S.F.;
- prevederea extinderii in profil transversal a latimii fȃsiei de lucru a parapetelui de siguranta marginal de la 2x0,75 m la 2x1,00 m, respectiv 2x1,30 m pe unele tronsoane pentru asigurarea spatiului de deformare a parapetului, functie de tipul acestuia si zona de amplasare, conform Normativului pentru sisteme de protectie pentru siguranta circulatiei AND 593/2012 si AND 591/2005;
- prevederea a 2 tuneluri, a 3 ecoducte, 1 viaduct nou si prelungirea unui viaduct existent, conform cerintelor Acordului de Mediu RO - ANMP/07/09.09.2010, revizuit in data de 24.12.2013, respectiv revizuit in data de 09.12.2016;
- la structurile de viaducte, poduri, pasaje, functie de adaptarile la conditiile actuale din teren, asigurare cota gabarite, calcule topografice, calcule hidraulice, relocari drumuri, a rezultat un numar de 101 bucati fata de 60 bucati estimate initial la faza S.F.;
- sistemul rutier a fost dimensionat si verificat in baza traficului recenzat in anul 2010 cu perspectiva de evolutie pentru 30 ani, cu imbunatatiri ale straturilor de fundatie si a stratului de forma, fata de structura dimensionata initial la S.F. in baza traficului recenzat in anul 2005;
- pentru sectiunea km 52+880 - km 56+220 (zona cu tuneluri si viaducte) structura rutiera se adapteaza Normativului AND 605/2016 privind caracteristicile mixturilor, cu verificarea traficului de calcul pe baza recensamantului circulatiei 2015;
- extinderea lucrarilor de consolidare, stabilizare si a celor hidrotehnice functie de concluziile studiilor geotehnice si hidraulice aprofundate;
- din punct de vedere valoric, noul deviz general se situeaza in cadrul valorii aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 563/2010, respectiv 5.556.722 mii lei (cu TVA 19%) din care C+M 4.731.854 mii lei, cu redistribuiri intre capitolele/subcapitolele de cheltuieli, functie de decontari, renuntari si suplimentari necesare finalizarii;

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter