Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) lanseaza o serie de facilitati destinate beneficiarilor garantiilor emise - persoane fizice sau juridice eligibile pentru diferite forme de finantare garantata. Incepand din 20.10.2017, odata cu intrarea in vigoare a Ordinului Ministerului Finantelor Publice nr. 2644/29.09.2017, FNGCIMM accepta extrasele de Carte Funciara in format electronic, obtinute de beneficiari prin solicitarea on-line de la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, simplificand major procesul de solicitare a garantiei. De asemenea, venind in sprijinul IMM-urilor, FNGCIMM poate procesa direct Certificatele de Atestare Fiscala emise de ANAF in format electronic. Alaturi de interogarea in timp real a bazelor de date agregate, noua facilitate contribuie la reducerea numarului de documente solicitate antreprenorilor in vederea acordarii garantiei.
« Ne dorim ca Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri sa isi consolideze misiunea de baza, de sprijin al mediului de afaceri romanesc, intr-o maniera adaptata tendintelor tehnologice actuale, urmata de majoritatea partenerilor nostri institutionali. Integram permanent noi atribute de digitalizare in procesele noastre operationale, ne concentram pe simplificare si debirocratizare pentru a putea raspunde asteptarilor beneficarilor garantiilor FNGCIMM - persoanele fizice, antreprenorii sau beneficiarii publici » a declarat Alexandru Petrescu, Director General FNGCIMM.
Proiectul de simplificare a proceselor de acordare a garantiilor, atat catre persoanele fizice, in cadrul Programului Prima Casa, cat si catre persoanele juridice care solicita o forma de finantare bancilor partenere are drept obiectiv optimizarea duratei de procesare a documentelor si, implicit, imbunatatirea calitatii serviciilor oferite de FNGCIMM tuturor categoriilor de beneficiari.