HPDI (Human Performance Development International) estimeaza ca cea mai importanta majorare pe nisa de piata in care activeaza s-a inregistrat in ceea ce priveste serviciile de coaching, cu aproape 35% mai multe programe vandute in primele sase luni ale anului. La nivelul portofoliului propriu, HPDI a primit cu 50% mai multe cereri pentru programe de coaching fata de S1 2018, pe fondul interesului tot mai ridicat al companiilor pentru programele de coaching dedicate managementului. Potrivit datelor HPDI, companie ce realizeaza si implementeaza programe de training, coaching, team building, consultanta si strategie in resurse umane, acest segment al pietei locale a crescut cu 30%, in primul semestru (S1) din 2019, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
“Tendinta de crestere a pietei serviciilor de training si consultanta a urmat si in prima jumatate din 2019 parcursul ascendent manifestat anul trecut. Tot mai multe companii au luat decizia de a investi in cursuri de dezvoltare pentru angajati, iar cea mai importanta crestere am observat-o pe segmentul serviciilor de coaching. Numarul de programe de acest tip implementate de HPDI s-a dublat si cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca managerii resimt din ce in ce mai mult nevoia de a imbunatati performantele companiei din punct de vedere uman, de a invata cum sa comunice mai bine cu angajatii, cum sa-si identifice si valorifice punctele forte, atat la nivel personal cat si la nivel de echipa. Clientii nostri, si nu doar ei, au realizat ca o buna relationare in interiorul organizatiei este cheia succesului.”, explica Petru Pacuraru, fondator si Managing Partner al HPDI.
HPDI a incheiat prima jumatate a anului cu o cifra totala a vanzarilor de 350.000 euro, in crestere cu 31% fata de aceeasi perioada din 2018. In ceea ce priveste principalele servicii oferite, compania a raportat majorari pe toate cele trei segmente principale: coaching, team building si training. Programele de coaching au fost cel mai bine vandute, valoarea acestora dublandu-se in S1 2019, fata de S1 2018. Pe a doua pozitie, la nivelul portofoliului companiei, s-au clasat serviciile de training, ale caror vanzari s-au majorat cu 40%, depasind 144.000 euro, urmate de cele de team building, care au avut vanzari cu 19% mai mari in S1 2019.
“Romania traverseaza o perioada de crestere a pietei pe care activeaza HPDI, dar, in acelasi timp, si de maturizare si asezare. Observam o evolutie si mai accentuata fata de 2018, din zona de team building ca pura evadare de la birou si de programe de training concentrate strict pe o problema, catre procese de dezvoltare si sudare a echipelor, de transformare a companiilor, de crestere a abilitatilor de interactiune. De ce? Pentru ca astfel oamenii vor fi mai multumiti si se vor simti stimulati, vor colabora mai bine la crearea si implementarea unor produse sau servicii de calitate, deci profitabilitatea afacerii si gradul de retentie al angajatilor vor creste. Nu in ultimul rand, nevoia de a se adapta si de a integra competentele digitale duce la un numar crescut de solicitari pentru programe de training”, a mai punctat Petru Pacuraru.