HPDI (Human Performance Development International) apreciaza ca piata serviciilor de training, teambuilding si consultanta in resurse umane a scazut alarmant in luna martie, inregistrand cu trei sferturi mai putine proiecte. In prezent, mediul de afaceri a intrat intr-o perioada de adaptare, iar circa 80% dintre multinationale si companiile mari, cu peste 1.000 de angajati, au reusit sa puna la punct strategii functionale pentru munca la domiciliu. Acestea sunt acum in faza de acomodare a personalului si a intregului flux operational la noul climat si au nevoie de sprijin de specialitate. HPDI, unul dintre liderii pietei in ceea ce priveste gradul de retentie a clientilor, lanseaza in acest context un program de invatare digitala, format din webinarii online, dedicat companiilor care vor sa se adapteze cat mai rapid noii paradigme de functionare.
“Pandemia COVID-19 si restrictiile pe care le-a adus cu sine au insemnat inghetarea industriei noastre pentru o perioada inca nedefinita, dar pe care ne-o dorim cat mai scurta. Practic, aproape toate proiectele de training si teambuilding au fost sistate. Programele de invatare si dezvoltare au fost oprite, iar prioritatile companiilor s-au mutat aproape exclusiv in zona de supravietuire, siguranta si continuitate in business. Acum, la aproape o luna de cand marea majoritate a companiilor care si-au putut trimite angajatii sa munceasca de acasa au facut-o, observam ca, datorita migrarii in digital, a inceput sa creasca interesul pentru webinarii. Oamenii simt nevoia de ajutor in tranzitia de la munca de la birou la cea de acasa, iar acest lucru se intampla prin stabilirea unor proceduri de lucru, prin ajustarea mentalitatii si a programului, precum si printr-un sistem performant de management de la distanta. Companiile au trecut din etapa de panica provocata de pandemie si de criza medicala, in cea de teama pentru viitorul lor. In acest moment, si-au asezat in cea mai mare parte sistemele de munca de la distanta, iar acum vine partea de adaptare si sprijinire a angajatilor, de la manageri la toti membrii echipelor. Asadar, exista o nevoie accentuata pentru programe de invatare in ce priveste un bun management al muncii de la distanta”, a declarat Petru Pacuraru, fondator al HPDI.
Potrivit fondatorului companiei, singurul serviciu care nu a inregistrat scaderi notabile in aceasta perioada a fost coaching-ul. Companiile vor avea insa nevoie sa isi pastreze agilitatea si sa recladeasca coeziunea in cadrul echipelor, iar pentru acest lucru sesiunile de training online vor fi foarte importante in urmatoarea perioada. Pentru a le veni in ajutor, HPDI a creat si lansat recent Becoming the Digital Manager, un program integrat care contine ingredientele necesare actului de management la distanta. Programul are in componenta cinci webinarii a cate trei ore, fiecare concentrandu-se pe cate o tematica vitala pentru functionarea echipelor in sistem de munca de acasa: eficienta, managementul schimbarii, instrumente tehnologice utile, luarea deciziilor sub presiune, rezistenta si motivatie. Experienta de invatare este intregita prin folosirea unei aplicatii mobile care formeaza o comunitate virtuala pe parcursul webinariilor, precum si dupa finalizarea acestora, si asigura o comunicare eficienta intre trainer si participanti.
“Am lansat acest nou produs din dorinta fireasca de a ne plia pe nevoile clientilor si de a continua sa le fim alaturi. Cererea pentru traininguri, in versiune digitala desigur, incepe sa prinda contur si la nivel de piata. Noi am testat acest program in ultimele zile, pentru a vedea care este nivelul de interes. Pana in prezent, consultantii si trainerii nostri au sustinut mai multe webinarii si am constatat cu bucurie ca am avut peste 1.500 de participanti in total. Usor, usor incepe stabilizarea: oamenii simt nevoia de normalitate, chiar daca este evident ca vor mai urma socuri. Anticipez ca a doua jumatate din 2020 va fi una de reconstructie, de reasezare, dar acesta este scenariul optimist”, a mai punctat Petru Pacuraru (foto).
Becoming the Digital Manager este functional de aproape doua saptamani si a fost deja solicitat de catre 15 companii din domenii precum: IT, retail, industria farmaceutica, productie. Programul face parte din seria de solutii digitale pe care HPDI le ofera in acest moment clientilor sai si care include: traininguri digitale, webinarii personalizate, coaching, precum si solutii de sprijin pentru companiile cu programe din sfera de resurse umane in desfasurare, care au fost nevoite sa le sisteze, iar acum nu au cu cine sa le continue. Mai multe informatii puteti gasi pe website-ul HPDI.