HPDI (Human Performance Development International), companie care creeaza si implementeaza programe de training, coaching, team building, consultanta si strategie in resurse umane, estimeaza ca in Romania piata acestor servicii a crescut cu aproximativ 30% in 2018 fata de 2017, atingand pragul de 20 milioane euro. Ca tip de servicii, cea mai mare pondere au avut-o anul trecut programele de training, in comparatie cu 2017, cand cele mai multe companii au solicitat team building-uri. Cele mai multe cereri pentru sesiuni de training, coaching, team building etc. au venit din partea companiilor din Bucuresti, urmate de cele din Cluj-Napoca si Timisoara.
“Piata a avut a avut un parcurs foarte bun in 2018 si am vazut ca tot mai multe companii incep sa fie interesate de serviciile de training, in special pe partea de comunicare, leadership, management de proiect sau gandire creativa. E un lucru foarte bun, pentru ca denota constientizarea importantei pe care oamenii o au intr-o organizatie. Dincolo de strategii de afaceri, de planuri de investitii si proiecte ambitioase, cel mai important capital al unei companii sunt angajatii, iar programele pe care le implementam urmaresc tocmai acest lucru: cresterea oamenilor. Ii ajutam sa evolueze individual, ca sa poata progresa profesional, sa fie productivi in echipele din care fac parte si sa vina cu placere la serviciu. Cred ca 2018 a fost anul in care tot mai multi directori au inteles ca trebuie sa investesti in oamenii tai si sa apelezi la ajutor profesionist pentru acest lucru”, explica Petru Pacuraru, fondator si Managing Partner al HPDI.
In 2018, cele mai multe cereri de servicii de training si consultanta in resurse umane au venit de la companii din domeniile: productie, IT&C si bancar. In ce priveste programele de team building, clasamentul clientilor in functie de industrie este condus de jucatorii din segmentul bancar, urmati de companiile din IT&C si de cele cu activitati in productie. Companiile care au solicitat acest tip de programe si-au variat cerintele, in 2018. Tot mai multe au inceput sa apeleze la
team building-uri care includ activitati de stimulare a lucrului in echipa si nu reprezinta doar iesiri in grup. De asemenea, s-a majorat si ponderea trainingurilor de soft skills, care stimuleaza capacitatea de comunicare, cooperare si inovatie.
Piata locala a evoluat constant in ultimii cinci ani, iar incepand din 2017 s-a dezvoltat cu 30%, anual. “A crescut nivelul de educatie din piata, care se vede si in atentia mai mare pentru componenta de dezvoltare personala, nu doar pe cea de relaxare, atunci cand vorbim despre
team building-uri, de exemplu. Pe segmentul de training, nevoile s-au diversificat, dar ramane constanta cererea pentru programe de comunicare si leadership. Romania este, in prezent, o piata emergenta, si atat noi cat si clientii nostri suntem in plin proces de dezvoltare, de educare. Din fericire, suntem inca departe de plafonare si de problemele ce survin odata cu acest moment. Cred ca perioada de imbunatatire si diversificare a serviciilor de training, team bulding si consultanta in resurse umane se va mentine si in urmatorii cinci ani”, subliniaza Petru Pacuraru.
HPDI se afla in top trei cei mai importanti furnizori de programe de training, team building si consultanta in domeniul dezvoltarii umane si organizationale, din Romania. In cei 18 ani de activitate, compania s-a remarcat prin numeroase concepte proprii de team building create intern si nu obtinute prin licenta, precum si prin programe de pregatire dezvoltate pe baza competentelor trainerilor.
“Credem in pozitionarea la acelasi nivel cu oamenii care vin la trainingurile sau in team building-urile noastre. In cei aproape 20 de ani de cand suntem in acest domeniu, am aflat ca e mai simplu sa ajungi la oameni, explicandu-le si ajutandu-i sa inteleaga idei, concepte, practici, in loc sa le impui ceva, sa le spui ce sa faca pentru ca tu stii mai bine. In 2019, ne vom concentra pe dezvoltarea pe orizontala a companiei, ceea ce inseamna ca vom investi masiv in componenta de digitalizare, unde vom lansa foarte curand si o aplicatie pe partea de training. Alte aplicatii, pe care ne-am propus sa le definitivam si sa folosim deja pentru clientii nostri, vizeaza segmentele de invatare, coaching si evenimente”, conchide fondatorul HPDI.
Printre cele mai importante amenintari, care ar putea frana dezvoltarea pietei locale, reprezentantii HPDI claseaza pe prima pozitie stagnarea marilor companii din retail. Un alt factor care ar putea influenta negativ aceasta nisa de piata este reducerea bugetelor jucatorilor din domeniul auto. Acestia ar putea fi inclinati sa investeasca mai putin in dezvoltarea angajatilor, pe fondul evolutiei automobilelor electrice. Totusi, 2019 aduce in primul rand oportunitati insemnate, cum sunt: aplicatiile mobile pentru sustinerea invatarii, folosirea sistemelor online pentru a usura introducerea unui nou angajat in mediul de lucru si cresterea componentei de micro-learning - activitati de invatare pe termen scurt.