Un studiu realizat recent de compania Fosway Group, la care au participat directori, manageri si specialisti in L&D (Learning & Development) din 108 mari organizatii europene, arata ca 94% dintre acestea si-au schimbat strategiile de invatare si dezvoltare. Pandemia si restrictiile de deplasare si socializare au adus cu sine aceste schimbari, despre care 67% dintre participantii la cercetare considera ca sunt definitive. Conform concluziilor studiului, invatarea digitala in cadrul companiilor nu va reveni niciodata la situatia dinainte de criza Covid-19. In acest context, HPDI este prima companie locala de consultanta in resurse umane, care lanseaza o serie de produse de training si teambuilding create special pentru mediul online, si nu doar adaptate acestuia. Investitia companiei in aceste produse se ridica la 20.000 euro.
„Pandemia a lovit puternic industria noastra si am constientizat ca trebuie sa regandim rapid modul in care ne desfasuram activitatea. Pe 16 martie am livrat catre clientii nostri primul program conceput special pentru mediul digital, Becoming the Digital Manager, iar de atunci am intrat intr-un proces aprofundat de rebranding, care a presupus nu doar o identitate vizuala si descriptiva noua, cat mai curand un brand cu un motto care sa ne reprezinte mai bine, pe noi si pe clientii nostri. In toata aceasta perioada, am creat produse educationale care sunt implementate exclusiv online, mai ales din cauza diferentelor uriase dintre un training in clasa fata de un training desfasurat online. Printre caracteristicile principale ale cursurilor online se numara atentia distributiva a participantilor, care nu sunt concentrati doar pe curs, ceea ce inseamna ca informatia trebuie sa fie mai concisa, subiectele sa fie specifice, iar timpii de implementare, mai scurti. In concluzie, atat tema cat in special prezentarea acesteia trebuie sa fie mai atractive si mai succinte”, a explicat Petru Pacuraru, fondatorul HPDI.
In contextul european, specialistii in invatare si dezvoltare din marile companii considera, in proportie de 59%, ca organizatiile in care isi desfasoara activitatea nu au avut o abordare matura a digitalizarii, dar cu toate acestea criza a avut un impact pozitiv in accelerarea transformarii digitale a procesului de invatare. Un alt aspect evidentiat de cercetare si expus de 84% dintre respondenti este ca odata ce oamenii s-au obisnuit sa lucreze de la distanta si sa colaboreze in cadrul unor echipe virtuale, apare nevoia de a integra invatarea digitala in platforme precum Microsoft Teams, Zoom sau Trello.
Video-urile, platformele de invatare care pun la dispozitie continut personalizat si platformele specializate care promoveaza invatarea interactiva si colaborarea intre cursanti au fost metodele preferate de invatare si dezvoltare, incepand din martie.
Concluziile unor prestigioase studii internationale, observatiile la nivelul pietei locale si discutiile aprofundate cu clientii au fost principalele unelte folosite de HPDI in procesul de reorganizare.
„Intr-o piata puternic afectata de lipsa de predictibilitate si de lipsa de interactiuni cu participantii la cursuri, singura forma de a ajunge la audienta noastra a fost mediul online. Acest lucru ii face si pe oamenii de pe partea cealalta a ecranului, dar si pe colegii mei, niste supereroi. Noul brand HPDI sarbatoreste eroul urban, definit de dorinta de a creste oameni indiferent de context, de locul in care se afla sau de piata”, a concluzionat fondatorul HPDI.