Pentru compania Willemen Carpati, specializata in executia lucrarilor de fundatii si piloti forati si parte a grupului belgian Willemen, anul 2023 a inceput destul de dinamic, cu negocieri si semnari de contracte. Ing. Delia Brezan, directorul executiv al societatii, spera ca aceasta tendinta sa se mentina si in perioada urmatoare, dar isi exprima ingrijorarea referitor la incertitudinile ce vor aparea in anii urmatori, in conditiile unei piete relativ instabile, afectate de probleme economice.
"Speram ca volumul investitiilor sa creasca si, astfel, anii 2024-2025 sa aduca mult mai multe proiecte. Ca executanti de fundatii speciale, lucram atat la proiecte de retail, dezvoltari rezidentiale si industriale, dar si la infrastructura. Proiectele noastre vizeaza imbunatatirea terenului de fundare si venim in intampinarea clientilor cu solutii de proiectare eficiente din punct de vedere atat tehnic, cat si financiar. Activitatea noastra se bazeaza in principal pe piloti de indesare, incluziuni rigide si piloti CFA", a explicat ing. Delia Brezan.
Willemen Carpati a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de lei, pentru 2023 fiind estimata depasirea pragului de 10 milioane de lei al businessului. Ca investitii, pana la finalul acestui an, planurile societatii vizeaza achizitia unei noi foreze.
Potrivit Deliei Brezan, in acest an se mentin, in mare parte, provocarile din 2022, referitoare la scaderea numarului de proiecte si intensificarea concurentei, care a pus presiune pe preturi si termene.
Tehnologii inovatoare pentru fundatii speciale
Sectorul principal de activitate al Willemen Carpati este reprezentat de executia de fundatii speciale (teste geotehnice in situ - CPT si piloti). In aceasta directie, compania livreaza pe piata o serie de teste geotehnice (CPT - penetrare statica cu conul), in scopul de a imbunatati rezultatul studiului geotehnic si de a permite clientului sa aiba o solutie de design eficienta si o structura mai ieftina, prin scaderea diametrelor si adancimilor pilotilor sau prin folosirea unor noi solutii.
Conform datelor Willemen Carpati, incluziunile rigide reprezinta un nou concept in cadrul tehnicilor de imbunatatire a terenurilor slabe, sensibile la umezire, compresibile, cu capacitati portante scazute, in care tehnologia pilotilor insurubati de Waal, isi gaseste o pozitie confortabila prin avantajele prezentate.
Aceste incluziuni sunt utilizate, indeosebi, in cazul incarcarilor uniform distribuite (silozuri, rambleuri de drumuri, autostrazi, fundatia turbinelor eoliene, radiere etc.). Printre avantajele acestei tehnologii se afla:
- capacitatea portanta marita prin frecare laterala mai mare, coroborata cu reducerea lungimii si/ sau a diametrului;
- adaptabilitatea la conditiile de teren;
- minimizarea pamantului evacuat din foraj;
- reducerea consumului de beton;
- executia fara vibratii;
- controlul, in timp real, asupra integritatii si calitatii pilotului;
- productivitate foarte mare.
In acelasi timp, Willemen Carpati promoveaza, in lucrarile sale, pilotii insurubati - de indesare, dar si pilotii CFA, acolo undei acestia prezinta un avantaj.