Asocierea formata din companiile Sylc Con Trans si Hidrostroy AD va finaliza lucrarile de reabilitare a DN 76, pe tronsonul Ionesti - Varfurile (km 55+425 - km 69+350), proiect blocat din septembrie 2015, cand contractul cu fostul antreprenor a fost reziliat. Valoarea contractului atribuit recent este de 55,94 milioane de lei (fara TVA), asocierea castigatoare urmand a executa lucrari de reabilitare a 13,93 km de drum national, de modernizare si constructie a cinci poduri, de amenajare a cinci parcari (dintre care una de lunga durata) si a cinci statii de autobuz. De asemenea, vor fi realizate lucrari de sustinere si consolidare a terasamentelor (pereuri cu piatra bruta, ziduri de sprijin de gabioane, piloti, ziduri de greutate din piatra bruta), lucrari de sprijinire (fundatii de parapet din beton si beton armat, rigole ranforsate din beton, ziduri de sprijin din beton cu fundare directa), lucrari de sporire a capacitatii portante a terenului de fundare (saltele din balast armate cu materiale geosintetice), lucrari hidrotehnice (protectie taluz, reprofilari si amenajari de albii), dar si lucrari de siguranta circulatiei. Perioada de executie este de 12 luni de la data de incepere a proiectului, garantia oferita de antreprenor lucrarilor fiind de 60 de luni.
Initial, contractul a fost atribuit asocierii Construcciones Lujan SA / Viales y Obras Publicas SA, in luna octombrie 2012, dar din cauza slabei mobilizari a antreprenorului si a modului defectuos in care si-a indeplinit obligatiile, contractul a fost reziliat in septembrie 2015. Dupa refacerea documentatiei de atribuire, contractul a fost scos la licitatie pentru a doua oara, in septembrie 2017.
Sylc Con Trans a fost infiintata in anul 2004, avand ca obiect de activitate transportul de materiale si marfuri pentru constructii. Din 2009, compania a accesat piata distributiei si comercializarii de bitum rutier, abordand si lucrari de infrastructura rutiera. Anii 2010 si 2011 marcheaza o crestere impresionanta a cifrei de afaceri, de la 3,3 milioane de lei in 2009 la 35 milioane lei la sfarsitul anului 2011. Din 2012 societatea activeaza si pe piata de transport international de marfuri. In prezent, activitatea principala o constituie lucrarile de infrastructura de drumuri si cai ferate, societatea dispunand de un parc auto de peste 50 de utilaje, o statie de mixturi asfaltice marca Ammann, cu o capacitate de 120 tone/h, si o cariera de diabaz in zona Barzava (judetul Arad). Compania a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de peste 50 milioane de lei, nivel similar celui din 2016, insa cu un profit net care s-a redus de la 2,5 milioane de lei in 2016 la circa un milion de lei anul trecut. Societatea lucreaza, in medie, cu aproximativ 200 de angajati.