Editia 2021 a EXPO REAL marcheaza un moment important pentru dezvoltatorul de proprietati logistice P3 Logistic Parks („P3”), care sarbatoreste anul acesta 20 de ani de la debutul operatiunilor in Europa. Originara din Praga, Republica Ceha, compania a evoluat semnificativ de-a lungul timpului, P3 regasinndu-se, in prezent, in topul primilor cinci jucatori din segmentul logistic imobiliar european. Astazi, P3 detine aproximativ 6,3 milioane m² de spatii de depozitare de clasa A, distribuite in 11 piete europene. Peste 450 de chiriasi din retail, e-tail, 3PL traditional si sectoarele auto deservesc nevoile clientilor lor dintr-un depozit P3.
Traiectoria dinamica de crestere a P3 s-a conturat cel mai puternic incepand cu anul 2016, cand compania a fost achizitionata de GIC, fondul suveran al statului Singapore. De atunci si pana in prezent, P3 aproape ca si-a dublat valoarea de piata, ajungand sa fie evaluata la aproximativ 7 miliarde de euro, si a dezvoltat aproximativ 1,8 milioane m² de spatii de depozitare noi, carora li se adauga alti 800.000 m², reprezentand proiecte viitoare. Evolutia companiei a fost sustinuta de conditiile de piata favorabile furnizorilor de spatii logistice, inclusiv de adoptarea accelerata a comertului electronic si schimbarile din obiceiurile de cumparare ale clientilor.
Sinziana Pardhan, Managing Director al P3 Romania, declara: „In Romania, P3 implineste anul acesta 10 ani. Ma bucur sa vad cum in tot acest timp ne-am dezvoltat impreuna cu piata, am evoluat si am devenit cel mai complex parc logistic din tara. Din 2015 si pana in prezent, P3 Bucharest A1 a sustinut dezvoltarea si evolutia business-ului pentru peste 40 clienti, dintre care mai mult de 75% ne sunt alaturi si astazi. Am pus aici bazele unei comunitati puternice si urmarim sa venim mereu in intampinarea nevoilor chiriasilor nostri prin intermediul serviciilor si facilitatilor pe care le oferim, iar astazi, P3 este partenerul preferat de 30 clienti care opereaza in industrii precum retail, e-commerce, transport si logistica, automotive sau farma si care au ales sa puna bazele hub-urilor lor de distributie locala sau regionala in parcul nostru.”
Frank Pörschke, CEO al P3 Logistic Parks, spune: „P3 a devenit o companie dinamica si interesanta, cu aspiratii ambitioase, si isi propune sa devina cel mai mare investitor in domeniul imobiliar logistic din Europa. Suntem o companie internationala care este la propriu ”pe teren” pe diferite piete, un aspect unic pentru investitori. Punctele forte ale organizatiei se regasec in viziunea pe termen lung in ceea ce priveste investitiile, dezvoltarea si managementul proprietatilor pe care le detinem, precum si in gama noastra completa de servicii, de la achizitii si constructii pana la administrarea activelor. Dorim sa oferim clientilor nostri abilitatile si atitudinea potrivite pentru a atinge excelenta si, in acelasi timp, sa oferim un spatiu de lucru placut si inpirational care sa ii sustina in atragerea si mentinerea talentelor in cadrul companiei.”
In urmatorii XX de ani, P3 intentioneaza sa creasca prin extinderea continua activitatilor sale de dezvoltare si cauta noi oportunitati de investitii - atat portofolii mari la nivel european, cat si tranzactii mai mici cu un singur activ, pe o piata locala.
Otis Spencer, CIO al P3 Logistic Parks, afirma: „Piata in care activam s-a dezvoltat considerabil, dar bazandu-ne pe expertiza pe care o detinem in zona de investitii, vedem inca multe oportunitati atractive. Vom continua sa targetam noi achizitii menite sa sustina dezvoltarea continua a portofoliului companiei. Am finalizat recent achizitia unui portofoliu de 112.000 m² in Spania si suntem in prezent in discutii pentru alte cateva oferte in Europa.”
David Marquina, CDO al P3 Logistic Parks, spune: „Activitatea de dezvoltare este unul dintre punctele noastre forte, asa ca o vedem ca pe o sursa principala de crestere continua si cautam cele mai bune proiecte de pe piata. Lipsa terenurilor pretabile pentru astfel de dezvoltari este cea mai mare problema actuala in multe tari, insa echipele noastre lucreaza indeaproape cu diferiti parteneri pentru a identifica si obtine terenuri potrivite planurilor companiei si pentru a proiecta spatii de depozitare care sa se potriveasca cerintelor specifice ale clientilor nostri. Acolo unde este posibil, ne concentram asupra dezvoltarilor pe foste platforme industriale dezafectate, care reprezinta alegerea mai buna si lucrul cel mai potrivit de facut in ceea ce priveste reducerea amprentei asupra mediului inconjurator. Si, desi suntem un jucator dedicat logisticii, abilitatile noastre de dezvoltare ne permit, de asemenea, sa derulam proiecte conexe industriei, cum ar fi ultima mila, depozitarea frigorifica sau gazduirea centrelor de date.”
Simbolul XX reprezinta cei 20 de ani ai P3 pe piata. A fost selectat drept o emblema indrazneata, dar si pentru a reprezenta intentia clara a companiei pentru viitor. P3 a devenit unul dintre cele mai puternice si mai recunoscute branduri din sectorul imobiliar, sinonim cu ”servicii excelente” pentru peste 450 de clienti si reteaua acestora de furnizori. La inceputul anului 2021, P3 a fost desemnata, de catre INSTITUTUL EUROPEAN DE MARCHE IMOBILIARE, cea mai puternica marca din Europa de Sud si a primit distinctia speciala „Cea mai mare crestere a unui brand din Europa” din toate categoriile imobiliare.