Max Boegl Romania, subsidiara grupului german de constructii Max Boegl, a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 226,6 milioane de lei (50,8 milioane de euro), in crestere cu 50% fata de nivelul de 151,37 milioane de lei (34 milioane de euro) realizat cu un an in urma. In ceea ce priveste profitul net, compania a raportat o scadere de 27,3% a indicatorului respectiv, pana la 2,5 milioane de lei. Anul trecut, Max Boegl Romania a lucrat cu un numar mediu de 80 de angajati, potrivit datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice.
Compania de constructii este implicata, actualmente, in executia unor lucrari de infrastructura de anvergura la nivel national, cum ar fi definitivarea lucrarilor la lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad, contract in valoare de circa 20 milioane de euro realizat in asociere cu grupul italian Astaldi. Constructia tronsonului a fost sistata in 2013, dupa ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a reziliat contractul de executie cu Alpine Bau, in urma falimentului acesteia. Autostrada are o lungime de 16,6 km si, in momentul blocarii lucrarilor, acestea erau realizate in proportie de 84,7%. Consortiul Astaldi - Max Boegl se ocupa si de constructia primului lot al autostrazii Arad - Nadlac (22 km), realizat in proportie de circa 90%. Contractul a fost atribuit, initial, asocierii Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construçao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei si a fost reziliat in 2012 din cauza intarzierii lucrarilor. La finele lui 2013, CNADNR a atribuit asocierii Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de Romstrade.
Un al proiect important la care participa Max Boegl este reprezentat de constructia noii piste a Aeroportului Iasi, ale carei lucrari - estimate la 31 milioane de euro - au inceput in 2013. Acest obiectiv reprezinta primul modul al unui proiect mai amplu de extindere si modernizare a aerogarii, in faza a doua urmand sa fie construit un nou terminal de pasageri, concomitent cu edificarea unei parcari si a unor piste suplimentare pentru aeronave. In etapa secunda, conducerea Aeroportului Iasi ar trebui sa aloce fonduri suplimentare de 40 milioane de euro.
La data de 1 iulie 2015, subsidiara grupului german de constructii va demara lucrarile de reparatii la pista Aeroportului International Sibiu, dupa ce, in luna august 2010, un rambleu realizat de companie s-a prabusit. Dupa ce au fost identificate motivele pentru care nu functioneaza generatorul care asigura alimentarea de rezerva a sistemului de balizaj, s-a stabilit ca remedierea va fi rezolvata tot de catre Max Boegl, din fonduri proprii. Lucrarile trebuie finalizate pana in luna septembrie 2015.
Lucrari publice adjudecate in 2015
Printre contractele adjudecate de Max Boegl in prima parte a anului in curs se afla constructia unei platforme de parcare pentru aeronave in cadrul Unitatii Militare nr. 02547 din Bucuresti. Valoarea investitiei este de 8 milioane de lei (fara TVA). De asemenea, compania de constructii va realiza, pentru Regia Autonoma Romatsa - Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian - lucrarile de amenajare a salii APP Constanta, proiect in valoare de 1,43 milioane de lei (fara TVA).
***
Grupul de constructii Max Boegl se afla in topul primilor cinci antreprenori specializati din Germania, cu o cifra anuala de afaceri de peste 1,6 miliarde euro si circa 6.000 de angajati. De asemenea, compania se afla pe locul 70 in clasamentul celor mai importanti angajatori din Germania. Din luna mai 2015, actionar principal al grupului, Johann Bögl, a atribuit responsabilitatile operationale ale companiei fratilor sai, Stefan si Michael, care se vor ocupa de restructurarea strategica si strategia pe termen mediu si lung a grupului.