Subsidiara din Bucuresti a concernului GSE Group (Franta) abordeaza, in egala masura, proiecte industriale (hale de productie / depozitare) si comerciale, precum si civile, cum ar fi spatiile de birouri, centrele de cercetare sau unitatile cu profil sanitar. GSE garanteaza pretul constructiei, termenul de executie si calitatea superioara a lucrarilor indiferent de tara sau regiunea in care clientii decid sa investeasca. Totodata, firma acompaniaza clientii sai traditionali in dezvoltarea lor internationala. In prezent, compania se afla in etapa de finalizare a unor lucrari suplimentare in cadrul fabricii detinute de holdingul amercian Plexus in Oradea.
Interviul cu Nicolae Popa, director comercial in cadrul GSE Desig & Build.
- Care sunt perspectivele de adjudecare a unor contracte noi?
- Actualmente ne aflam in discutii cu mai multi investitori, in legatura cu oportunitatea implementarii unor proiecte deosebite, insa decizia finala apartine clientilor utilizatori si dezvoltatorilor, care sunt inca destul de precauti. Clientii societatii noastre sunt cu precadere firme de talie internationala. Astfel, in conditiile in care fluxul de investitii straine s-a diminuat semnificativ si continuu in ultimii cinci ani, iar pentru 2013 estimam o noua scadere - de circa 35% fata de anul trecut -, perspectivele nu sunt inca pozitive. Multe obiective au fost anulate, altele s-au amanat, iar cele continuate au fost redimensionate in sensul reducerii suprafetelor. In general, participam la licitatii si la negocieri directe cu dezovltatori sau utilizatori finali din domeniile industrial, de retail sau de birouri, marja de concretizare a proiectelor in raport cu cea de ofertare fiind de circa 10%.
- Cum vor evolua afacerile companiei in conditiile actuale de piata?
- Anul curent este foarte asemanator cu 2009 din punct de vedere al incertitudinii pietei si al indeciziei investitorilor de a initia proiecte noi. Din nefericire, sfarsitul de an nu anunta schimbari pozitive pentru 2014 care, pe langa faptul ca este o perioada electorala, poate aduce noi conflicte la nivel politic, ce vor genera anulari sau amanari suplimentare ale investitiilor. Societatea noastra a accesat piata autohtona in anul 2008, odata cu instalarea crizei economice la nivel intern. Intre timp, am reusit sa finalizam o serie de obiective importante, astfel incat in 2012 inregistram o cifra de afaceri de 17 milioane de euro. Cu toate acestea, avand in vedere cele mentionate, pentru anul in curs estimam venituri de circa 10 milioane de euro si speram la o mentinere a acestei valori in viitor daca piata va continua sa se deterioreze. In acest context, vom fi foarte atenti la evolutia pietei, astfel incat sa putem lua decizii in legatura cu oportunitatea de abordare a unor proiecte interesante din alte domenii.
- Mentionati principalele aspecte negative pe plan intern.
- Cel mai suparator aspect in contextul actual este reprezentat de lipsa de actiune a Guvernului in ceea ce priveste atragerea si incurajarea unor noi investitii in Romania. Mai mult, a fost desfiintata inclusiv institutia de resort in acest sens (ARIS), atributiile acesteia fiind preluate de Departamentul Marilor Proiecte si Investitii Straine (DPIIS), despre care nu exista suficiente informatii in plan intern sau international. Nu exista un “One Stop Shop” unde un investitor strain interesat de Romania sa poata primi toate informatiile necesare, sa fie stimulat sa ia o decizie de a investi si sa fie ajutat in demersurile sale de demarare a operatiunilor locale.