Avand o experienta de circa doua decenii in domeniul constructiilor speciale, societatea Geosond SA isi desfasoara activitatea in cadrul proiectelor ce vizeaza consolidarea fundatiilor pentru drumuri si poduri, a versantilor si taluzurilor, imbunatatirea terenului-suport pentru constructii noi sau existente, fundatii pentru piloni si antene de transmisiuni sau stalpi pentru retele electrice, precum si turbine eoliene sau parcuri fotovoltaice.
Petre Uta, director general al Geosond SA: “Pentru acestea executam atat piloti si micropiloti, cat si ancore, foraje de drenaj si coloane din material granular compactat, utilizand licenta Geopier. In 2012, Geosond SA s-a implicat - in calitate de antreprenor general sau subantreprenor de specialitate - in principalele proiecte de consolidare a drumurilor nationale din zonele dificile (DN 1, DN 10, DN 7 etc.), a realizat pilonii pentru telecomunicatii din zona Deltei Dunarii, numeroase studii geotehnice pentru turbine eoliene din Dobrogea si judetul Caras-Severin, puturi de apa de pana la 200 metri adancime etc. In ansamblu, activitatea societatii se dezvolta in directiile de cercetare geologico-tehnica si hidrogeologica, spre lucrari de geotehnica aplicata in constructii, precum si in explorarea / exploatarea resurselor minerale subterane (in special cele acvifere). Evolutia pietei autohtone de constructii in ultimii ani si recesiunea economica - remarcata prin particularitatile specifice mediului autohton de afaceri - ne-a fortat sa investim in retehnologizare si utilaje moderne, astfel incat sa putem face fata concurentei firmelor consacrate la nivel international, ce au accesat piata interna in acest timp. Astfel, dupa o evolutie optima a activitatii in 2011, cand am inregistrat o cifra de afaceri de 3,4 milioane de euro, anul acesta ne asteptam la o relansare a sectorului de constructii, care nu s-a concretizat. In conditiile date, speram ca rezultatele finale din 2012 sa fie pozitive, acest lucru fiind posibil prin eforturile comune ale echipelor din cadrul fiecarei divizii a firmei. In prezent, principala problema pe care o intampinam este reprezentata de incasarea cu intarziere a facturilor, criza de numerar afectand mai ales subcontractorii specializati. Totodata, la nivel legislativ, permiterea intrarii in insolventa a multor societati a afectat intregul mediu de afaceri, protejand cateva firme, insa blocand activitatea altor sute de societati si reducand incasarile pentru bugetul de stat. La nivel general, speram ca semnele de revigorare a pietei si lansarea unor proiecte noi sa fie sesizabile din 2013, mai ales ca avem mult de recuperat fata de alte state europene, in special in domeniul infrastructurii de transport, de a carei dezvoltare depind inclusiv turismul si economia”.