Compania de constructii FCC Construcción si-a extins portofoliul de lucrari din Romania cu doua noi proiecte de modernizare a cailor ferate, pe tronsoanele Lugoj - Timisoara Est si Alesd - Poieni. Contractele au o valoare totala de peste 800 de milioane de euro si termen de executie 42 de luni de la data semnarii acestora, din care 6 luni pentru proiectare.
Conform datelor FCC, pe tronsonul Lugoj - Timisoara Est, parte a liniei Caransebes - Timisoara - Arad, vor fi realizate lucrari de reconfigurare si dublare a unui tronson existent, cu o lungime de 54 km de cale unica electrificata, cu scopul de a atinge o viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru transportul de marfuri. In plus, vor fi realizate lucrari de drenaj, se va mari capacitatea portanta a platformei cu inlocuirile necesare de material, iar suprastructura va fi renovata complet. Toate statiile si haltele vor fi modernizate pentru a le creste capacitatea si a raspunde noilor nevoi tehnologice, iar cladirile vor fi renovate din punct de vedere al dotarilor si finisajelor. Vor fi construite alei pietonale, iar platformele vor fi prelungite si ridicate pentru a respecta reglementarile europene.
Tronsonul Alesd - Poieni, parte a liniei Cluj - Episcopia Bihor, are o lungime de 52 km, iar lucrarile include modernizarea garilor Bratca si Alesd, a altor sapte statii, precum si renovarea si constructia a sase halte. In plus, vor fi modernizate 10 poduri, se vor executa 91 de lucrari de drenaj, doua tuneluri (in Suncuius si Pestera), vor fi construite doua noi pasaje supraterane si se vor moderniza 31 de treceri la nivel.
Ambele proiecte includ lucrari de semnalizare cu implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu, precum si lucrari de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare.
In prezent, FCC Construccion lucreaza, in Romania, la alte trei proiecte majore de pe culoarul IV paneuropean, care leaga Dresda de Istanbul, respectiv: tronsonul 3, Gurasada-Simeria, tronsonul 2a si tronsonul 2b, cu o lungime cumulata de 119 km, executate in procent de 80%.
FCC Construccion lucreaza la proiecte de cai ferate in Romania din anul 2012, fara intrerupere.
Crestere de 18% a veniturilor grupului FCC, in 2022
Grupul spaniol de constructii a obtinut, in 2022, venituri totale de 1,96 miliarde euro, in crestere cu 18,5% fata de nivelul din 2021. Pe piata domestica, compania a inregistrat o scadere a afacerilor (-1,7%), la 870,1 milioane de euro. In Europa, veniturile grupului au crescut semnificativ, cu 19,7%, la 501,7 milioane de euro, in special datorita participarii la proiecte majore, precum constructia autostrazilor A-9, in Olanda, si A-465 in Tara Galilor. In America, cifra de afaceri a crescut cu 107,1%, la 434,2 milioane de euro, datorita implicarii in proiecte majore de infrastructura, precum constructia caii ferate Mayan Train, in Mexico, a tunelului Toyo, in Columbia sau a metroului Lima, in Peru. Noile proiectele contractate pe pietele din Orientul Mijlociu au permis cresterea cu 7,6% a veniturilor din regiune, acestea ajungand la 156,7 milioane de euro.
In total, la finalul anului 2022, grupul FCC Construccion avea un portofoliu total de contracte in valoare de 6,58 miliarde euro, acesta fiind cu 65,4% peste nivelul inregistrat in decembrie 2021. Printre noile proiecte notabile contractate anul trecut se afla constructia tunelului Neom, in Arabia Saudita, a podului Sotra, in Norvegia, dar si noile contracte de cai ferate din Romania.