Societatea Constructii Napoca SA (din Cluj-Napoca), in calitate de lider al asocierii cu Icco-Systems (Brasov) si Geo Arc (Otopeni, judetul Ilfov), a inaintat, recent, noul termen pentru finalizarea lucrarilor la pista de decolare /aterizare de pe Aeroportul International din Cluj-Napoca, proiect in valoare de circa 138 milioane de lei, demarat in septembrie 2011. In pofida faptului ca termenul initial pentru finalizarea lucrarilor propriu-zise a fost de sase luni, din cauza operatiunilor de expropriere si a celor de deviere a raului Somes, acestea au fost intarziate cu 19 luni, ceea ce inseamna ca obiectivul de investitii va fi inaugurat in luna octombrie a.c. „Procedurile anevoioase de expropriere si necesitatea devierii raului Somes pentru continuarea proiectului, au infuentat in special termenul de finalizare a lucrarilor, amanand cu mai mult de un an data estimata initial, iar calitatea scazuta a solului pe care construim pista a generat majorarea costurilor de executie cu aproximativ 20%. Intreaga cale de rulare este impartita in fasii de cate 7,5 metri si de 5 metri, precum si fasii de acostament, cu o lungime de 7,5 metri si o grosime de 25 cm. Totalul cantitatii de beton necesara pentru executia intregii lucrari va fi de 53.000 de metri cubi”, a declarat Stefan Dimitriu, director general al Constructii Napoca SA. Astfel, in prezent costurile pentru realizarea proiectului au atins 170 milioane de lei, dintre care, in cursul acestui an vor fi alocate peste 61 milioane de lei, provenite din surse de la bugetul local.
Etapa a doua va fi initiata imediat dupa inaugurarea celei curente
In urma unei verificari recente a stadiului de executie a noii piste, oficialii Ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) au discutat cu toti reprezentantii autoritatilor implicate in acest proiect (respectiv Compania Nationala Apele Romane, Autoritatea Aeronautica Civila, Consiliul Judetean Cluj, Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian si firmele de antrepriza) pentru a stabili cea mai buna solutie de coordonare si colaborare a acestora in vederea finalizarii lucrarii la timp. In conditiile in care calea de rulare, cu o lungime de 2.100 de metri, va fi inaugurata in luna octombrie 2013, imediat dupa aceea va fi initiata cea de-a doua faza a proiectului, respectiv constructia pistei de 1.400 de metri, aflata in continuarea acesteia. Executia propriu-zisa va avea o durata cuprinsa intre unul si doi ani, in timp ce costurile au fost estimate la peste 36 milioane de lei. Antreprenorul general al lucrarii - Constructii Napoca SA - si-a anuntat deja intentia de a participa la licitatia pentru a doua etapa, ce va beneficia de finantare din surse nerambursabile. Informatii suplimentare, la www.sccnapoca.ro