Veniturile inregistrate de compania de constructii Colas, parte a grupului francez Bouygues, in primele sase luni ale acestui an au crescut cu 9% fata de aceeasi perioada din 2018, pana la 5,8 miliarde euro. Afacerile de pe piata originara, din Franta, au crescut cu 8%, pana la 3,07 miliarde euro, in timp ce la nivel international veniturile s-au majorat cu 10%, la 2,76 miliarde euro. Aceste rezultate favorabile au fost inregistrate in contextul reducerii pierderilor operationale, de la -167 milioane de euro in iunie 2018 la -136 milioane de euro la finele lunii iunie 2019 (+31%).
Divizia de constructii de drumuri a companiei franceze a realizat, din nou, cea mai mare parte a veniturilor, inregistrand un rulaj de 5,1 miliarde euro, in crestere nominala cu 10% fata de aceeasi perioada din 2018 (+8% luand in considerare impactul cursului de schimb valutar). Veniturile din Franta pe acest segment de activitate au sporit cu 13%, in timp ce afacerile din celelalte tari ale Europei s-au majorat cu 3%. In America de Nord, pe acest sector Colas a raportat o crestere de 16%, iar in restul lumii (diviziile internationale, cu exceptia Europei si Americii de Nord), veniturile au scazut cu 1%.
In prima jumatate a acestui an, divizia de cai ferate si alte activitati speciale din cadrul Colas a raportat venituri de 800 milioane de euro, in scadere cu 1% fata de aceeasi perioada din 2018. La un nivel constant al numarului de zile lucratoare si cursului de schimb valutar, veniturile diviziei au crescut cu 12% in intervalul analizat, evolutie datorata mai ales segmentului de cai ferate (+17%). Un impact negativ a fost exercitat de subsidiara Spac, pe sectorul de retelistica (-12%). In urma vanzarii filialei Smac catre OpenGate Capital, tranzactie finalizata in mai 2019, contributia segmentului de hidroizolatii la afacerile diviziei ramanand la nivelul celei din primul trimestru, respectiv la circa 100 de milioane de euro.
Pentru intregul an in curs, sunt estimate imbunatatiri in ceea ce priveste profitul operational, datorate atat evolutiei foarte bune din Franta, cat si vanzarii filialei Smac. La nivelul veniturilor, divizia de infrastructura rutiera are un parcurs foarte bun si un portofoliu de contracte extins, activitatea acesteia avand capacitatea de a compensa pierderile generate de vanzarea subsidiarei Smac la acest capitol.