RO EN
Coșul este gol

BTDConstruct mizeaza pe crestere, avand portofoliu de lucrari de 250 milioane euro

Compania de constructii BTDConstruct a traversat, in 2023, o etapa importanta de consolidare a afacerii, cu infiintarea unor noi linii de activitate in domeniul lucrarilor edilitare si cel energetic. Din punct de vedere financiar, societatea avut o perioada solida de crestere continua in ultimii 5 ani, in 2023 focusul fiind mai mult pe eficientizarea activitatii, context in care cifra de afaceri s-a stabilizat la circa 400 de milioane de lei, nivel similar celui din 2022.
In 2024, BTDConstruct a intrat intr-o noua faza de dezvoltare, atat din punct de vedere financiar, cat si al businessului in general, luand in considerare volumul lucrarilor deja contractate din segmentul edilitar, precum si noile operatiuni din piata energetica. In aceste conditii, Razvan Parvulescu, Head of Business Development in cadrul companiei, anticipeaza o evolutie semnificativa a cifrei de afaceri. In acest moment, BTDConstruct are un portofoliul de proiecte active ce depaseste 250 de milioane de euro si asigura un front de lucru pentru urmatorii 2 ani.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii de locuinte in 2023 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2024 si in perspectiva?
- Desi anul trecut a adus noi provocari in contextul macroeconomic, industria constructiilor a continuat sa inregistreze progrese in comparatie cu anul precedent, datorita unui volum semnificativ de lucrari in segmentul public, care va continua sa consolideze piata in urmatorii ani. Desi investitiile private, in special in sectorul rezidential, au inregistrat o scadere semnificativa in acest interval, consideram ca acest lucru se datoreaza in mare parte unor considerente de prudenta, ceea ce este normal in perioadele de incertitudine. Cu toate acestea, anticipam ca aceasta incetinire va fi de scurta durata, avand in vedere semnele incurajatoare pentru acest an. Printre acestea se numara perspectiva de reducere a ratelor dobanzilor si trendul descendent al inflatiei. De asemenea, avand in vedere ca economia europeana ramane in parametrii pozitivi, ne asteptam la o imbunatatire generala a sectorului imobiliar in anul urmator.
 
 
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2023 si estimati evolutia acesteia in 2024. 
- Pe parcursul anului trecut, BTDConstruct a traversat o etapa importanta de consolidare a afacerii, cu infiintarea unor noi linii de activitate in domeniul lucrarilor edilitare, precum si cel energetic. Din punct de vedere financiar, BTD a avut o perioada solida de crestere continua in ultimii 5 ani, iar in 2023 ne-am concentrat mai mult pe eficientizarea activitatii noastre. Din acest motiv, ne-am propus sa mentinem o cifra de afaceri aproape de nivelul anului 2022, respectiv la o valoare ce nu va depasi 400 milioane de lei. 
Pentru acest an, ne propunem o noua faza de dezvoltare, atat din punct de vedere financiar, cat si al businessului in general, luand in considerare volumul lucrarilor deja contractate din segmentul edilitar precum si noile operatiuni din piata energetica. In aceste conditii, anticipam o evolutie semnificativa in ceea ce priveste cifra de afaceri, insa ne dorim sa ramanem in media de crestere inregistrata in ultimii ani.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada? La ce valoare se ridica portofoliul total de proiecte ale companiei si ce orizont temporar acopera?
- In prezent, suntem concentrati pe diverse proiecte de constructii civile in zona Capitalei, respectiv Extensia Promenada Mall, Dimri Residence - Faza III, UP-site, H Stirbei Palace si altele. In paralel, am finalizat recent lucrarile de constructie la o ampla retea de distributie a gazelor naturale in judetul Olt, iar acum ne aflam in etapa de proiectare pentru mai multe lucrari publice din aceasta categorie, urmand ca in cursul anului sa demaram lucrarile de executie. Din perspectiva valorica, portofoliul nostru de proiecte active, alaturi de cele planificate pentru acest an, depaseste 250 de milioane de euro, proiecte ce se vor derula in urmatorii 2 ani.
 
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei? Vizati extinderea si in alte sectoare de activitate?
- Continuam sa facem progrese in implementarea solutiilor digitale pe care le integram la nivelul noilor divizii ale companiei. De asemenea, ne mentinem angajamentul fata de programele de instruire on-the-job pentru studentii de la constructii civile si instalatii, initiate cu mai multi ani in urma.
In ceea ce priveste extinderea operatiunilor companiei BTDConstruct in alte sectoare, am demarat activitatile de operare a retelelor de distributie a gazelor naturale prin concesionarea retelelor publice in mai multe localitati din Romania si am initiat formalitatile privind licentierea pentru furnizarea gazelor naturale catre clienti casnici si industriali. De altfel, in aceasta primavara vom incepe operarea primelor 3 retele de distributie a gazelor naturale, urmand ca pana la finalul acestui an sa crestem substantial aceasta cifra.
 
- Care sunt cerintele actuale ale dezvoltatorilor de locuinte, fata de perioada anterioara pandemiei? 
- Sesizam o schimbare de paradigma in piata, in sensul ca vedem din ce in ce mai des concepte de locuinte care ofera un mediu mai functional, intrucat pandemia a accentuat nevoia de spatii de lucru si locuinte adecvate pentru activitati la distanta. De asemenea, se acorda o atentie sporita designului interior, al spatiilor de lucru si al zonelor de relaxare. Suplimentar, am intalnit proiecte care cuprind caracteristici menite sa ofere un mediu de locuire mai sanatos, prin utilizarea de materiale de constructie antimicrobiene, spatii verzi generoase si deschise pentru recreere.
O alta cerinta importanta este legata de crearea de spatii exterioare private sau comune, cum ar fi balcoane, terase sau gradini de dimensiuni mai mari decat in trecut. Pe langa toate acestea, normativele NZEB, care au fost mai bine definite prin modificarile legislative de anul trecut, aduc, in egala masura, imbunatatiri noilor spatii locative. In concluzie, dezvoltarile post pandemie prezinta acum multe evolutii legate de confort, siguranta, tehnologie si spatii exterioare, reflectand, de altfel, schimbarile in preferintele si nevoile consumatorilor.
 
 
- Care credeti ca va fi impactul masurilor fiscale adoptate de Guvern la finalul anului trecut asupra pietei de constructii? Ce provocari genereaza aceste masuri pentru firme?
- Aceasta modificare a facilitatilor fiscale are un impact negativ evident asupra intregii industrii a constructiilor, iar consecinta imediata se resimte in costul final al constructiei. Apreciem ca efectele acestei schimbari sunt relativ similare pentru toate companiile din industrie, insa de cele mai multe ori, companiile de dimensiuni mai mici, sunt cele mai vulnerabile la astfel de modificari, iar acest aspect ar putea duce la o migratie suplimentara a fortei de munca catre pietele cu venituri mai bune. Este, deci, cert ca mentinerea nivelului de venituri pentru personal, la nivelul anterior acestei reglementari, implica o crestere semnificativa a costurilor operationale, reflectata in mod evident in costul final al constructiei, cu un procent suplimentar cuprins intre 12% si 14%.
In acest context, in opinia noastra, cea mai mare provocare consta in recalcularea bugetelor pentru lucrarile aflate in desfasurare, care au fost contractate inainte schimbarilor fiscale. De asemenea, apreciem ca o compensare pentru aceste cresteri ar putea fi realizata prin masuri menite sa sporeasca productivitatea muncii si acolo unde este posibil, aplicarea coeficientilor de ajustare a preturilor, conform dispozitiilor legale. 
 
- Cum rezolvati problema fortei de munca si ce masuri considerati necesare pentru rezolvarea acestei probleme, pe termen lung?
- Rezolvarea problemei fortei de munca necesita abordarea unui set variat de masuri, atat pe termen scurt, cat si lung. In primul rand, este important sa identificam sursele principale ale acestei probleme, cum ar fi lipsa de pregatire in randul tinerilor pentru a intra in industria constructiilor, migratia lucratorilor calificati in alte domenii sau in strainatate si imbatranirea fortei de munca
Abordarea noastra presupune masuri precum atragerea de tinere talente, inca din timpul facultatii, intensificarea programelor de formare si instruire on-the-job si imbunatatirea constanta a conditiilor de munca. 
Pe termen lung, solutiile ar putea include modificarea sistemului de educatie pentru a se asigura ca tinerii sunt pregatiti pentru a intra in industrie, promovarea si sprijinirea programelor de ucenicie si stagii, investitii in tehnologie si automatizare, pentru a creste eficienta lucrarilor si pentru a compensa lipsa de forta de munca, dar si dezvoltarea unor politici guvernamentale care sa incurajeze angajarea in sectoare cheie, cum este cel al constructiilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter