RO EN
Coșul este gol

BREC: Peste 400.000 mp de noi centre de retail vor fi dezvoltate pana in 2025

Piata de retail se indrepta catre un nou an record in materie de livrari de spatii comerciale, cu performante peste 2022 atat pentru centrele comerciale, cat si pentru parcuri de retail, arata concluziile evenimentului "OMNICHANNEL CONFERENCE – The Era of Responsible Development", organizat ieri de Bucharest Real Estate Club si Romania Property Club. 
"70.000 mp de spatii comerciale au fost livrate in primele trei trimestre ale acestui an, 230.000 mp fiind programati pentru livrare pana la final de an. Pentru acest nou stoc, centrele comerciale au o pondere dominanta cu 60%, restul de 40% fiind parcuri de retail”, a spus Dana Radoveneanu, Head of Retail, Cushman & Wakefield Echinox. Aceasta a mentionat ca alti 400.000 mp sunt in diverse faze de devoltare, cu livrare preconizata pana in 2025. 
Pentru Bucuresti principalele proiecte aflate in dezvoltare sunt extinderea mall-ului Promenada si IMGB Value Center. Cel mai mare proiect in constructie din tara este Prima Shops Sibiu al dezvoltatorului Oasis, alte orase care atarg investitii in retail fiind Cluj-Napoca (noul proiect Iulius), Brasov, Iasi, Sibiu, Arad, Pitesti si Bacau.
"Cea mai mare transformare dupa anii de pandemie a suferit-o segmentul de food. Din datele noastre vedem cresteri de pana la 50% in zona de food-court in 2023 fata de 2019. S-au schimbat fluxurile, au aparut livratorii si analizam si noi oportunitatea de a avea zone dedicate de delivery in noile proiecte pe care le dezvoltam”, a spus Sebastian Mahu, Head of Asset Management, Iulius in cadrul evenimentului. Acesta a adaugat ca jucatorii nou intrati in zona de fashion cu magazine intre 5-10.000 mp, precum Primark, Half Price si Lefties au planuri majore de expansiune si vor avea un impact in reconfigurarea zonelor de fashion din centrele comerciale in urmatorii doi ani.
In ceea ce priveste conceptele de "entertainment", Sebastian a observat nevoia de locuri dedicate atat pentru copii, cat si pentru adolescenti, "escape rooms" fiind un concept care prinde amploare. 
"La nivel international tendinta este catre experiente imersive unde arta se imbina cu tehnologia atragand de deopotriva copii si adulti. Un astfel de concept a fost deschis in zona de Nord a Bucurestiului", a spus Dana Radoveneanu legat de noile concepte de entertainment care isi fac loc pe piata locala. 
 
 
Catalin Pozdarie, General Manager, Hervis a punctat schimbarea comportamentului de consum. "Dupa ce oamenii s-au confruntat cu realitatea mortii in anii pandemici, acestia au cheltuit mai mult pe vacante iar acest fapt afecteaza retailerii din zona medie de consum, asa cum este si Hervis. Piata din Romania a devenit una extrem de competitiva, iar acest fapt coroborat cu presiunea inflationista conduce la un mediu dificil. Vom vedea cine va supravietui si cine nu".
16 branduri noi au intrat pe piata din Romania in perioada 2002- 2023: Primark, Half Price, Modivo, Lefties, InStreet, Wittchen, Crocs, Jimmy Key, Popeyes, Poke House, Submarine, Bath & Body Works, Tedi, Fressnapf si Pikito. Cu cele 16 intrari, Romania ocupa locul al doilea in zona CEE dupa Cehia – 38, devansand Polonia – 13, Slovacia – 8, Bulgaria – 6 si Ungaria – 5, conform datelor Cushman & Wakefield Echinox. 
Pe langa magazinele din Romania, Bulgaria, Cehia, Polonia si Ungaria, Teilor a anuntat, in cadrul conferintei BREC, un nou concept. "Lucram la un nou concept, un brand pe care l-am denumit DAAR, dedicat tinerelor generatii, in care focusul va fi pe bijuterii adaptate fiecarui stil, iar primele magazine le vom deschide pana la sfarsitul anului", a explicat Lilian Furtuna, Global Expansion Director, Teilor. Compania a ajuns la un numar de 70 de magazine, dintre care 53 in Romania. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter