Valoarea totala a lucrarilor contractate de grupul italian Astaldi in Romania in primele cinci luni ale acestui an a ajuns la 1,38 miliarde euro dupa ce, la inceputul lunii mai a.c., antreprenorul si-a adjudecat contractul de modernizare a unui nou sector de cale ferata de pe tronsonul Frontiera - Curtici - Simeria (lotul al treilea). Astfel, la suma de 776 milioane de euro ce reprezinta valoarea loturilor 2A (Radna - Barzava) si 2B (Barzava - Ilteu), se adauga cei 600 milioane de euro la care a fost adjudecat lotul al treilea al rutei de cale ferata din vestul tarii (Gurasada - Simeria). In cazul lotului al doilea (2A si 2B), participatia Astaldi la asocierea care executa proiectul este de 42%, in timp ce in cazul lotului al treilea, aceasta ajunge la 49,5%. Valorile nu includ TVA.
Conform datelor Astaldi, proiectele de reabilitare a loturilor 2A si 2B de cale ferata adjudecate in primul trimestru al acestui an includ modernizarea a 80 km de cale ferata si a 11 gari, refacerea sistemelor de telecomunicatii si de semnalizare, precum si constructia a 30 de poduri si a unui tunel. Contractul pentru reabilitarea lotului al treilea, adjudecat la inceputul lunii mai a.c., include modernizarea unui sector de 40 km de cale ferata cuprins intre Gurasada si Simeria, precum si constructia a 17 poduri, electrificarea liniilor, instalarea de sisteme de semnalizare si telecomunicatii ERTMS, modernizarea a 8 gari si alte lucrari minore conexe. Durata de implementare a lucrarilor este de trei ani de la data inceperii acestora, estimata a avea loc in luna iulie 2017.
Toate cele trei sectoare de cale ferata vor fi realizate in parteneriat cu grupurile spaniole FCC Construccion si Convensa.
In plus, tot in acest an, Astaldi a contractat si lucrarile de reabilitare a podului Mihai Bravu, din Bucuresti, proiect evaluat la circa 2,5 milioane de euro. Acestea se adauga la un portofoliu deja bogat de proiecte ale companiei italiene in tara noastra, ce include extinderea magistralelor de metrou M4 si M5 din Bucuresti, dar si constructia autostrazii Brasov - Oradea, sector de 18 km si o valoare de circa 100 milioane de euro, contractat in 2016. Astaldi participa si la constructia pasajului de la Piata Sudului. In plus, recent, compania a demarat lucrarile de refacere si modernizare a patinoarului Mihai Flamaropol din Bucuresti, investitie in valoare de circa 26,5 milioane de euro realizata in asociere cu UTI Grup.
Crestere cu 3% a veniturilor din primul trimestru
Veniturile raportate de grupul Astaldi in primul trimestru al acestui an au cumulat 651,4 milioane de euro, in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada din 2016, in contextul in care profitul net al companiei s-a majorat cu 5%, la 25 milioane de euro.
La finele lunii martie 2017, valoarea totala a portofoliului de contracte ale grupului se situa la 27 miliarde euro, din care lucrarile in executie insumeaza 19,2 miliarde euro si diferenta, de circa 8 miliarde euro, este reprezentata de proiectele ce vor fi demarate in perioada imediat urmatoare. Valoarea contractelor adjudecate in primele trei luni ale acestui an depaseste un miliard de euro.
"Contractarea unor lucrari de peste un miliard de euro in trimestrul intai ilustreaza capacitatea comerciala solida a grupului si repozitionarea cu succes catre un mix diversificat de venituri si un profil financiar solid. Trimestrul ianuarie-martie 2017 indica un trend financiar pozitiv in comparatie cu anii anteriori si in linie cu obiectivele stabilite in planul strategic pentru 2017-2021 al companiei", a declarat Filippo Stinellis, CEO al grupului Astaldi.