Constructorul italian Astaldi, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de 100 milioane de euro, a raportat o crestere de 11,2% a veniturilor din perioada iulie - septembrie 2016, pana la 750,4 milioane de euro, in special datorita intensificarii activitatilor din Romania, Chile, SUA si Rusia, dar si ca urmare a reluarii la parametri optimi a operatiunilor din Italia. Antreprenorul a continuat si in trimestrul al treilea sa lucreze la extinderea metroului din Bucuresti si a contractat serviciile de constructie a tronsonului Ogra - Campia Turzii (18 km), parte a autostrazii Brasov - Oradea, proiect in valoare de circa 100 milioane de euro ce va fi implementat in joint-venture cu Max Boegl Romania, Astalrom SA si Consitrans. Astaldi este liderul consortiului, detinand 48,5% din acesta. Printre proiectele din Romania adjudecate recent de constructorul italian se afla reabilitarea tronsonului de cale ferata Gurasada - Simeria (judetul Hunedoara), sectiunea a treia a proiectului de reabilitare a liniei Frontiera - Curtici - Simeria, parte a Coridorului IV Paneuropean. Proiectul, in valoare de circa 700 milioane de euro, va fi implementat in asociere cu companiile spaniole FCC si Convensa. Datorita acestor noi proiecte, conducerea grupului italian estimeaza o noua crestere a rulajului Astaldi Romania in 2016.
Pentru primele noua luni ale anului in curs, conducerea grupului italian a raportat venituri de 2,15 miliarde euro, in crestere cu 4,1% fata de aceeasi perioada din 2015, profitul net al perioadei ajungand la 78,8 milioane de euro (+4,7%). Valoarea totala a portofoliului de comenzi se situa, la finele lunii septembrie 2016, la 28,8 miliarde euro, din care proiectele in executie cumuleaza 18,3 miliarde euro, iar diferenta, de 10,5 miliarde euro, este constituita din contracte aflate in etape pregatitoare.
Pentru intregul an in curs, conducerea grupului si-a reconfirmat tinta de crestere cu 5%-10% a cifrei de afaceri, in timp ce pe termen mediu, adica pana in anul 2020, rulajul propus urmand a depasi 4 miliarde euro.