Grupul italian Astaldi, unul dintre liderii pietei de constructii de infrastructura din Romania, si-a extins portofoliul de lucrari din tara noastra la inceputul acestui an, dupa ce a contractat trei proiecte in valoare totala de circa 780 milioane de euro. Doua dintre acestea vizeaza reabilitarea a doua tronsoane de cale ferata incluse pe ruta Frontiera - Curtici - Simeria, respectiv loturile 2A (Radna - Barzava) si 2B (Barzava - Ilteu), si au o valoare cumulata de 776 milioane de euro, din care participatia Astaldi este de 42%. Cel de-al treilea contract vizeaza reabilitarea podului Mihai Bravu, din Bucuresti, contract evaluat la circa 2,5 milioane de euro. Acestea se adauga la un portofoliu deja bogat de proiecte ale companiei italiene in tara noastra, ce include extinderea magistralelor de metrou M4 si M5 din Bucuresti, dar si constructia autostrazii Brasov - Oradea, sector de 18 km si o valoare de circa 100 milioane de euro, contractat in 2016. Astaldi participa si la constructia pasajului de la Piata Sudului. In plus, recent, compania a demarat lucrarile de refacere si modernizare a patinoarului Mihai Flamaropol din Bucuresti, investitie in valoare de circa 26,5 milioane de euro realizata in asociere cu UTI Grup.
Conform datelor Astaldi, proiectele de reabilitare a celor doua tronsoane de cale ferata adjudecate in primul trimestru al acestui an includ modernizarea a 80 km de cale ferata si a 11 gari, refacerea sistemelor de telecomunicatii si de semnalizare, precum si constructia a 30 de poduri si a unui tunel. "Cele doua loturi sunt adiacente si, prin urmare, sinergiile operationale si economiile generate de mobilizarea fortei de munca si a utilajelor, odata castigate, vor garanta performante optime pe santier. Estimam ca vom incepe lucrarile la finele lunii iunie 2017, acestea urmand a dura trei ani", au declarat reprezentantii antreprenorului din Italia.
Cele doua contracte atribuite de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA au fost adjudecate de Astaldi, in calitate de lider (42% din proiect), in asociere cu grupul spaniol FCC Construccion (42%) si cu societatile Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - Italia (15%) si Thales Systems Romania (1%). Finantarea proiectelor este asigurata, in proportie de 75%, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, diferenta de 25% urmand a proveni de la bugetul de stat.
Lucrarile la magistralele M4 si M5 avanseaza
Potrivit datelor incluse in cel mai recent raport financiar al grupului Astaldi, constructia magistralei de metrou M5 avanseaza, pana la data redactarii raportului (publicat in luna martie 2017) fiind finalizate lucrarile de structura la sase statii din cele noua cate va avea linia si la 5 km de tunel, din totalul de 8 km. Proiectul de executie a lucrarilor civile de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor 2, in valoare de 226 milioane de euro, va fi definitivat pana la sfarsitul acestui an. Lucrarile sunt realizate de Astaldi (47,5%) in asociere cu FCC Construccion, Delta ACM si AB Construct. Lucrarile arhitecturale si de instalatii ce vor fi realizate pe acest tronson, in valoare de 160 milioane de euro, au fost atribuite separat, fiind realizate de Astaldi (39,5%), in asociere cu FCC Construccion, UTI Grup si Active Group. O parte a acestor lucrari este deja in executie, reprezentantii grupului italian estimand ca le va finaliza in primul trimestru al anului 2018.
In ceea ce priveste extinderea M4, la finele lunii martie 2017 a fost deschisa circulatia in statiile Laminorului si Straulesti (de pe sectiunea Parca Bazilescu - Straulesti). Linia nou-construita are o lungime de 1,89 km si cele doua statii deschise. In cadrul proiectului sunt incluse si un depou si o parcare de tip park & ride, Straulesti, la care se lucreaza inca, lungimea totala a sectiunii fiind de 2,1 km. Conform datelor Astaldi, toate lucrarile vor fi definitivate pana la sfarsitul anului in curs.
***
Grupul Astaldi este activ in Romania de mai mult de doua decenii, perioada in care a construit peste 100 km de cale ferata si linii de metrou, 250 km de drumuri si autostrazi, a lucrat la doua aeroporturi internationale (Henri Coanda, din Bucuresti, si Avram Iancu, din Cluj-Napoca) si a participat la edificarea stadionului National Arena si a Pasajului Basarab, din Capitala.
La nivel de grup, Astaldi a incheiat anul 2016 cu venituri totale de peste 3 miliarde euro (+5,2%) si un portofoliu total de contracte in executie evaluat la 27 miliarde euro, din care comenzi in valoare de 4,5 miliarde euro au fost contractate anul trecut. Planurile pe termen mediu ale companiei vizeaza atingerea unui nivel al veniturilor de 3,6 miliarde euro in 2018 si de 4,6 miliarde euro in 2021.