Singura societate ce si-a manifestat interesul pentru executia unui obiectiv de investitii in valoare de circa 88 milioane de lei, prezentand o oferta admisibila si apropiata de valoarea estimata a proiectului, a fost compania Apolodor Com Impex, din Capitala. Astfel, la finele anului trecut, firma a adjudecat, in urma unei licitatii deschise, contractul de executie a podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunare - Marea Neagra (CDMN), precum si a lucrarilor aferente infrastructurii rutiere si de acces din cadrul obiectivului ce va fi amplasat in Portul Constanta. „Contractul de achizitii publice s-a incheiat pe o perioada de 24 de luni, avand ca obiect executia unui pod rutier peste Canalul Dunare - Marea Neagra, a viaductelor de acces la pod, drumurilor spre port - inclusiv a unei conexiuni cu varianta ocolitoare a municipiului Constanta -, pasajelor de trecere la nivel cu calea ferata, parcarilor, cladirilor de acces (Poarta 7 si Poarta 10), precum si sistemului de instalatii. Proiectul a aparut ca o necesitate obiectiva, datorita posibilitatii conectarii portului la Autostrada Bucuresti-Constanta (prin varianta ocolitoare a municipiului) si asigurarii unei legaturi directe intre zonele de nord si de sud ale portului Constanta, prin evitarea tranzitarii orasului. Serviciile de asistenta tehnica sunt prestate de compania Poyry SA (actuala Luca Way), valoarea acestora fiind de circa 3,5 milioane de lei, iar durata, de 50 de luni”, a declarat Radu Florescu, reprezentant al Serviciului de Dezvoltare si Achizitii Publice in cadrul Administratiei Porturilor Maritime SA, in calitate de dezvoltator al obiectivului.
In paralel, Apolodor Com Impex realizeaza inclusiv un obiectiv mixt, amplasat in Bucuresti (pe Calea Dudesti), acesta aflandu-se actualmente in etapa de constructie a finisajelor, iar termenul de finalizare a fost prevazut pentru jumatatea anului in curs. Obiectivul, structurat pe sase niveluri (S+P+4E), va avea functiuni mixte, de hotel si spatii locative, conform planurilor tehnice elaborate de firma Dada Proiect (din Bucuresti).
***
De asemenea, la finele anului trecut, compania a demolat Furnalul nr. 1, realizat din structura din metal captusit cu elemente din fonta (cu o inaltime de 68 de metri), din cadrul Combinatului Siderurgic Arcelor Mittal - Galati. "Acesta a fost dat in exploatare in 1968, fiind functional timp de 37 de ani, insa nu mai poate fi folosit, din cauza performantelor tehnice scazute. Totodata, Furnalul nr. 5 - recent modernizat, ca urmare a unei investitii de 80 de milioane de euro - poate lucra la capacitatea actuala solicitata de piata, la o calitate ridicata, cu un cost variabil competitiv, precum si cu emisii atmosferice reduse. Toate deseurile firoase generate din operatiunile de demolare sunt reciclate in cadrul fluxului intern, contribuind astfel la planul nostru de reducere a costurilor si avand inclusiv un impact pozitiv pentru mediu. In locul fostei Otelarii nr. 2 (aflata, de asemenea, in proces de demolare) vom construi o unitate de stocare a reziduurilor utilizabile, ce va avea un aport la diminuare costurilor de transport", a declarat Bruno Ribo, director general al Arcelor Mittal. Informatii suplimentare, la www.apolodor.ro