RO EN
Coșul este gol

PwC (Covid-19): Piata de M&A, intre prudenta si oportunitati

Principalele efecte pe termen scurt ale pandemiei COVID-19 pe piata de M&A au fost retragerea unor oferte sau amanarea incheierii unor tranzactii, insa impactul pe termen lung ramane inca incert. Organizatiile vor actiona prudent si rezervat in ceea ce priveste investitiile in M&A pana cand situatia va incepe sa se normalizeze.
Totusi, pentru companiile care si-au construit o pozitie financiara sanatoasa in perioada de boom economic din ultimii ani, evaluarile in scadere din aceasta perioada creeaza oportunitati de a realiza tranzactii care creeaza valoare pe termen lung. De altfel, analizele realizate de PwC arata ca tranzactiile efectuate in perioadele economice grele creeaza valoare pentru cei care le realizeaza, dar si pentru companiile respective. Din acest punct de vedere, tehnologia este sectorul care s-a evidentiat cel mai mult in aceasta perioada.
Cererea de produse si servicii necesare lucrului de acasa, platformele de videoconferinte, VPN, partajare de fisiere sau semnatura digitala a crescut semnificativ. Sunt si alte zone conexe unde vedem cresteri importante – cererea de drone, imprimante 3D si solutii de inteligenta artificiala. Multe companii fac in aceasta perioada investitii, cele mai multe neprogramate, in infrastructura IT, de la laptop-uri la capacitate de stocare si solutii software dedicate. Chiar daca aceste investitii sunt realizate pentru a raspunde unei nevoi de moment, pot genera pe termen mediu o crestere a gradului de digitalizare a fiecarei companii.
In acest context, inovatia este foarte importanta si companiile antreprenoriale din domeniul IT se pot reinventa si pot atrage finantari si parteneri care sa aduca infuzii de capital si know-how astfel incat sa dezvolte noi produse si servicii.
Spre exemplu, criza produsa de COVID-19 a accelerat investitiile in telemedicina, care poate reprezenta cea mai buna modalitate de eficientizare a serviciilor medicale in viitor. De asemenea, platformele de e-learning lansate de antreprenori romani inregistreaza zeci de mii de utilizatori zilnic, iar solutiile de autentificare si inrolare pe platforme digitale dezvoltate local se impun ca standarde internationale.
Companiile de tehnologie pot fi tinta de achizitie pentru jucatori din toate sectoarele de activitate, ale caror produse si servicii pot fi imbunatatite cu ajutorul tehnologiilor inovatoare.
In ceea ce priveste apetitul companiilor, potrivit unui studiu realizat de PwC in SUA, impactul COVID asupra strategiilor de fuziuni si achizitii este diferit. Majoritatea liderilor financiari chestionati inca evalueaza daca isi schimba sau nu abordarea. Cu toate acestea, 13% raporteaza un apetit din ce in ce mai mare pentru M&A, ceea ce indica faptul ca unii lideri privesc cu optimism viitorul si evalueaza intreprinderile si activele care au operatiuni subiacente sanatoase si sunt acum accesibile.
 
Articol realizat de George Ureche, M&A Leader PwC

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter