Pandemia a afectat veniturile si vanzarile in cazul a peste 55% dintre companii, iar 39% au fost nevoite sa isi intrerupa temporar activitatea, a afirmat miercuri Andrei Canda, managing partner in cadrul iSenseSolutions, citat de Agerpres.
"Pandemia a afectat in special veniturile si vanzarile companiilor. 55% dintre ele au mentionat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40% au fost nevoie sa isi intrerupa temporar activitatea. Cu toate acestea exista si o nisa. Sunt 5% dintre companii care au raportat o crestere a veniturilor in aceasta perioada", a declarat Andrei Canda, in cadrul unei conferinte in care a fost prezentat un studiu privind Efectele pandemiei asupra transformarii digitale a mediului de business.
Potrivit studiului, 16% dintre repondenti au mentionat reducerea numarului de angajati, iar 8% intreruperea partiala a activitatii.
Andrei Canda a afirmat ca pentru 56% dintre companii situatia economica generala din Romania este nefavorabila pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutra, iar pentru 13% este favorabila.
El a spus ca 8 din 10 companii au raportat cel putin o dificultate cauzata de pandemie. Astfel, 49% au mentionat scaderea cererii, 31% activitatea suspendata temporar, 23% plati intarziate, 21 - instruirea si mentenanta personalului, iar 17% instabilitatea leului.
Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezinta o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii considera ca numarul de clienti/furnizori nu va scadea in 2020. Pentru continuarea activitatii, companiile au ales sa transfere activitatile fizice in online (38%), insa unele dintre ele au apelat si la reducerea numarului de angajati, prin trimiterea lor in somaj tehnic (37%).
El a mentionat ca in ultima perioada, companiile au inceput sa fie din ce in ce mai prezente in zona digitala, folosindu-se in special de platformele online si de teleworking. 46% dintre companii considera ca procesul de digitalizare este ingreunat de dificultatile de adaptare ale angajatilor la tehnologiile si activitatile online. Jumatate dintre companii iau in considerare posibilitatea transformarii digitale, considerand ca ar putea obtine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporatiile (73% fata de 53% din total) tind sa sprijine mai mult aceasta idee.
Studiu de piata a fost realizat in perioada iunie 2020 de catre compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank SA, prin care a fost evaluat interesul fata de transformarea digitala a societatilor comerciale din Romania, atat companii IMM, cat si corporatii. Esantionul reprezentativ a avut in vedere un numar de 303 societati comerciale din Romania.
In cadrul conferintei, UniCredit Bank a anuntat lansarea unei versiuni imbunatatite a aplicatiei Business Mobile, prin intermediul careia ofera companiilor posibilitatea de a avea acces la informatii si operatiuni esentiale direct de pe telefon.