Antreprenorul roman Eugen Saulea (foto), fondatorul ESSA Group, investeste intr-un nou domeniu - inventarierea digitala - si anunta lansarea pe piata din Romania a companiei DANTEM, pe care o va dezvolta impreuna cu omul de afaceri ceh Petr Adamek. Prima faza a entitatii nou create inseamna o investitie de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de 5 milioane de euro.
”Vrem sa customizam serviciile pentru piata autohtona. Inventarierea patrimoniului este obligatorie in Romania si, de regula, se face la sfarsitul exercitiului financiar. Acest proces este unul prea putin tehnologizat in plan local, numararea manuala si etichetarea din pix fiind metodele cele mai des intalnite”, declara Eugen Saulea, care detine astazi cel mai mare jucator de pe piata serviciilor de trade marketing si vanzari din tara, ESSA Group, o afacere de 16,5 milioane de euro in 2021.
”Pentru a ne extinde intr-o tara ca Romania, aveam nevoie de un partener puternic, cu experienta in deservirea marilor retaileri, iar Eugen este ideal pentru noi. Piata romaneasca pare a fi extrem de dinamica si plina de viata, cu un potential urias de crestere. In Cehia, externalizarea serviciilor de inventariere digitala este astazi ceva obisnuit si noi, prin compania DANTEM, acoperim cea mai mare parte din piata. Suntem nerabdatori sa reproducem acest model de business si in Romania”, declara si Petr Adamek, cofondator DANTEM, un business de 9,5 milioane de euro in 2020, prezent pe segmentul de inventariere digitala, cu filiale in mai multe tari din Europa.
In filiala DANTEM din Romania, Eugen Saulea si Petr Adamek sunt parteneri egali: primul vine in acest business cu resursa umana si logistica deja existente in Romania, prin ESSA Group, iar al doilea cu echipamentele deja existente in Cehia si know-how-ul acumulat de-a lungul anilor.
Decizia antreprenorului roman de a dezvolta tehnologia inventarelor pe piata romaneasca a fost luata tocmai pentru ca procesul de inventariere este unul complex, mare consumator de energie si generator de erori atunci cand nu este corect organizat si coordonat. In prezent, diferenta dintre un inventar clasic implementat in Romania si unul implementat in Cehia este foarte mare.
Modelul ceh elimina eroarea umana si necesita cu 50% mai putine resurse. De exemplu, ESSA participa la inventarele partenerilor cu resursa umana si numaratoarea se face manual pentru fiecare articol listat. Ulterior, se completeaza fise pentru fiecare zona inventariata si, intr-un final, toata informatia se consolideaza in format digital. De asemenea, modelul ceh foloseste tehnologie de partitie a magazinelor, pana la nivel micro (segmente rafturi), calibreaza numarul de scannere necesare pentru a termina inventarierea in calendarul propus, alerteaza coordonatorul de inventar cu privire la dublarea scanarii sau a omiterii unor segmente de produse si exporta raportul final de inventar intr-un format usor de comparat cu datele scriptice detinute de fiecare magazin. La momentul de fata, prin ESSA, Eugen Saulea selecteaza si angajeaza personal pentru toate categoriile de retail, acestia fiind ulterior inchiriati retailerilor pe o anumita perioada.
”Avem o cooperare pe termen lung cu aproximativ 150 de clienti, majoritatea retaileri multinationali. Cehia, locul unde am inceput afacerea DANTEM, este astazi si cea mai buna piata pentru noi. Insa ne dezvoltam in Europa prin filialele pe care le avem in Slovacia, Polonia, Ungaria, Croatia si, mai nou, in Romania. Altfel spus, cu echipele noastre din aceste tari, putem deservi clienti din toata Europa”, adauga Petr Adamek.
Planul de business al DANTEM prevede, printre altele, investitii de jumatate de milion de euro in 2022 pentru dezvoltarea acestor filiale din Europa, dar si in tehnologii noi si in echipamente de IT.
In privinta noii entitati juridice din Romania, in primele sase luni aceasta va avea nevoie de suportul direct al companiilor ”parinti”, respectiv DANTEM din Cehia si ESSA din Romania. Iar odata cu atragerea de noi parteneri, respectiv cresterea volumului de business, se va decide tranzitia catre dezvoltarea unei structuri proprii de client service, field management, field control si executie, cu achizitii de noi tool-uri necesare in procesul de inventariere.