Allianz-Tiriac a subscris in primele 9 luni din 2020 prime in valoare de peste un miliard de lei, in scadere cu 2,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Diminuarea a fost determinata exclusiv de vanzarile mai mici de asigurari auto si de calatorie, o tendinta naturala avand in vedere impactul noului coronavirus asupra pietei auto si a turismului.
Pe de alta parte, cresteri semnificative ale vanzarilor au fost inregistrate la nivelul de asigurarilor de viata, sanatate si locuinta. De exemplu, asigurarile de viata au crescut cu 20% in primele 9 luni din 2020 si au ajuns sa genereze 1 leu din fiecare 7 lei incasati din primele totale.
„Dincolo de efectele negative in plan medical, social si economic, pandemia COVID-19 a adus si schimbari pe care am reusit sa le capitalizam si sa ii ajutam pe clientii nostri sa protejeze ceea ce conteaza pe ei. Locuinta a devenit mai mult decat spatiul de relaxare si petrecere a timpului cu familia, a devenit principalul scut de protectie impotriva noului coronavirus si a beneficiat de mai multa atentie, inclusiv prin asigurare. Totodata, am remarcat un interes mai mare pentru protejarea vietii si sanatatii, urmat de actiune prin inchierea unei asigurari. Aceste tendinte sunt imbucuratoare, fiind semnalul ca avem capacitatea de a reduce mai rapid decalajul de protectie financiara”, a declarat Virgil Soncutean, CEO al Allianz-Tiriac.
Allianz-Tiriac a ramas un sprijin puternic pentru clientii sai si a platit despagubiri totale in valoare de peste 500 milioane de lei in primele 9 luni din 2020.
Rata combinata se situeaza la un nivel confortabil de 90,6%, in scadere cu 2,6 puncte procentuale fata de luna septembrie 2019. Portofoliul echilibrat, controlul riguros al costurilor operationale si frecventa mai mica a daunelor ca urmare a restrictiilor de mobilitate au permis imbunatatirea profitabilitatii operationale cu circa 25%.
Allianz-Tiriac a continuat sa puna oamenii pe primul loc - clienti, angajati, parteneri - iar in acelasi timp a ramas consecventa principiilor sale de a oferi produse si servicii rapide si de calitate. In ultimele luni am lansat o serie de produse noi si servicii digitale pentru a raspunde nevoilor in schimbare ale clientilor, dar si pentru a ne adapta contextului generat de noul coronavirus.
Pentru a permite clientilor sa aiba grija in continuare de sanatatea lor am introdus gratuit in acoperirile politelor de sanatate, servicii de consultanta medicala la distanta. Am extins acoperirile politelor de calatorie in strainatate prin includerea riscului de infectare cu COVID-19, am dezvoltat serviciul de solutionare digitala a daunelor Claims Tracker pentru toate asigurarile auto. Printre produsele nou lansate in plina pandemie, se numara asigurarea de raspundere pentru magistrati, unica pe piata, dar si o noua asigurare de raspundere civila pentru persoane fizice.