Radu Frincu (40 de ani)
Functia/Firma: presedinte directorat, Compania de Asigurari - Reasigurari Exim Romania EximAsig SA;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul asigurarilor, pe piata interna si internationala;
Compania EximAsig Romania SA (din Bucuresti) a accesat recent piata interna de asigurari, avand ca scop principal sustinerea mediului autohton de afaceri prin furnizarea unor solutii/produse menite sa ajute agentii economici sa acceseze proiecte fara ca acestea sa afecteze fluxul de numerar din cadrul firmelor. In vederea dezvoltarii sustenabile a companiei, EximAsig incheie anual tratate de reasigurare cu firme consacrate la nivel mondial, astfel incat sa aiba capacitatea financiara de a deservi clienti ce deruleaza lucrari la investitii de dimensiuni considerabile.
- Care sunt obiectivele vizate pe termen mediu?
- In pofida faptului ca am accesat piata autohtona de profil de numai doi ani, institutia noastra a reusit sa se impuna pe segmentul asigurarilor de garantii, destinate in special societatilor de antrepriza in constructii. In prezent, ne situam pe cea de-a treia pozitie in clasamentul furnizorilor din aceasta categorie de produse, din punct de vedere al cuantumului primelor brute subscrise. Astfel, pe termen mediu si lung, obiectivul nostru principal consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata, mai ales ca, desi in ultimii doi ani domeniul specific a consemnat scaderi succesive ale valorii primelor brute subscrise, activitatea companiei noastre a inregistrat o evolutie optima. In conditiile in care am sesizat un interes sporit pentru serviciile promovate, iar tot mai multi clienti inteleg beneficiile utilizarii acestora, ne-am propus sa extindem portofoliul existent si sa cream o serie de pachete de asigurari care sa fie folosite pentru o protectie completa a utilizatorilor.
- Care sunt principalele servicii destinate pietei de constructii?
- Avand in vedere faptul ca aproximativ 50% din clientii nostri activeaza in domeniul constructiilor, fiind societati ce participa la procedurile de achizitie a unor lucrari organizate fie de autoritatile publice, fie de investitori privati, serviciile specifice cuprind asigurari de garantii pentru participarea la licitatii, pentru buna executie a contractelor, pentru operatiuni de mentenanta sau pentru returnarea avansurilor. Totodata, pentru ca deja am primit o serie de solicitari din partea utilizatorilor cu privire la asigurarea lucrarilor de constructii-montaj (ce protejeaza impotriva tuturor riscurilor la care este suspusa o societate din domeniul executiei), la raspunderea constructorului sau la protectia utilajelor impotriva avariilor accidentale, avem capacitatea de a oferi astfel de pachete. In vederea elaborarii ofertei, luam in calcul o serie de criterii ale activitatii clientilor, respectiv cifra de afaceri, datele din bilantul financiar, experienta, lucrarile efectuate etc., pentru a reusi sa lansam solutii alternative la instrumentele traditionale de garantare, care, din pacate, genereaza consum de timp si resurse.
- Care sunt indicatorii financiari din intervalul 2011-2012?
- In 2011, institutia a incheiat anul fiscal cu o valoare a primelor brute subscrise de 8,48 milioane de lei, cota de piata atingand nivelul de 5,67% pe segmentul de asigurari de garantii. Totodata, la finele primelor trei luni din 2012, am atins volumul afacerilor din intregul an anterior (inregistrand prime subscrise de 8,75 milioane de lei), nivelul respectiv fiind de 7 ori mai mare decat in intervalul de referinta din 2011. Pentru pastrarea parametrilor de stabilitate si siguranta financiara, vom continua liniile de dezvoltare incepute pe fondul unei strategii de subscriere prudentiale, astfel incat clientii nostri, sa poata beneficia de protectie importiva riscurilor asigurate, in eventualitatea declansarii politei de asigurare.