Piata globala de asigurari va creste cu 1,4 trilioane de dolari in urmatorii cinci ani, insa cererea tot mai mare pentru primele de asigurari digitale si distributia lor online va afecta 280 de miliarde de dolari din veniturile curente ale asiguratorilor si nivelurile actuale de retentie a clientilor, potrivit unui nou raport al Accenture (NYSE: ACN).
In raportul intitulat „Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience”, Accenture analizeaza modul in care veniturile industriei asigurarilor vor fi afectate de noii clienti, tendintele demografice si tehnologice.
Cercetarea arata ca, in ciuda recesiunii globale din anul 2020, industria globala a asigurarilor va creste de la 6,1 trilioane de dolari la inceputul anului 2020 la 7,5 trilioane de dolari pana la sfarsitul anului 2025 - o rata de crestere anuala de 3,5%.
Pe masura ce clientii isi reinnoiesc politele cu oferte bazate pe date reale, 140 miliarde de dolari din veniturile curente ale asiguratorilor se pot transfera de la produsele de asigurare traditionale la cele bazate pe tehnologie, inclusiv trecerea la asigurari bazate pe comportament pentru vehicule conectate si case inteligente. In acelasi timp, alte 140 de miliarde dolari din veniturile curente din distributia traditionala de asigurari ar putea fi transferate catre experiente de distributie digitala, deoarece clientii achizitioneaza asigurari pe canale digitale si platforme terte.
"In ciuda unui an 2020 dificil, analizele noastre arata ca piata globala a asigurarilor se indreapta spre o crestere semnificativa in urmatorii cinci ani, insa asiguratorii nu se mai pot baza pe produsele si canalele traditionale pentru a creste profitabilitatea pe termen lung. Cresterea costurilor, pietele volatile si cererea tot mai mare pentru servicii digitale obliga asiguratorii sa inoveze pentru a obtine un avantaj competitiv in acest nou peisaj al veniturilor, in timp ce isi vor dezvolta rezilienta in portofoliile de afaceri si produse. Pe masura ce speranta de viata si calitatea vietii cresc, mentalitatea consumatorilor pe segmente demografice se schimba. Consumatorii spun din ce in ce mai mult ca doresc produse care sa-i ajute sa construiasca si sa mentina obiceiuri sanatoase, imbunatatind nu doar durata vietii, ci si calitatea acesteia", a declarat Andreea Niculae, Associate Director, Financial Services Industry Lead, Accenture Romania.
Conform raportului Accenture, asiguratorii vor concura pentru noi venituri in special in segmentul de "sanatate/ wellness" pe masura ce vor incheia noi parteneriate intr-un ecosistem digital pentru a imbunatati sanatatea clientilor si finantele personale. Convergenta industriilor asigurarilor de viata cu cele de sanatate/ wellness va genera venituri de 120 miliarde de dolari - dintre care 60 miliarde dolari din produse de sanatate inteligente, 30 miliarde de dolari din produse si servicii pentru populatia in varsta si 30 de miliarde de dolari din produse de gestionare a vietii si a averii.
"Asigurarea nu mai este un produs util strict in cazul unui accident sau al unui dezastru, ci si o oportunitate pentru consumator de a-si alege un portofoliu de servicii de sanatate potrivite situatiei sale medicale sau de a selecta un plan de investitii pentru cand nu va mai fi activ care sa fie in acord cu venitul si apetitul sau la risc, fortand asiguratorul sa dezvolte un ecosistem tot mai complex de parteneriate si sa investeasca tot mai mult in cunoasterea clientilor si in analiza datelor acestora pentru a putea oferi un portofoliu personalizat", a adaugat Andreea Niculae.
De asemenea, asiguratorii vor concura pentru noi venituri pentru a acoperi riscurile emergente si cele nou-aparute. Pe masura ce asiguratorii vor incepe sa acopere expunerea la catastrofe ecologice, se preconizeaza ca riscurile legate de schimbarile climatice vor reprezenta 50 de miliarde de dolari din veniturile noi din asigurari. Iar odata cu cresterea rapida a amenintarilor cibernetice, se asteapta ca serviciile de acoperire si de atenuare a riscurilor legate de acestea sa genereze inca 25 miliarde dolari. Asiguratorii care imbunatatesc gestionarea pre si post incident cu tehnologii digitale, cum ar fi inteligenta artificiala si analiza, vor permite o modelare a riscurilor si un raspuns la incidente mai sofisticate.
"Accelerarea recenta catre canalele digitale ameninta reinnoirea unor prime de asigurari traditionale si modifica structura veniturilor viitoare pentru asiguratori. Desi industria va ramane rezilienta si va creste, evolutia tehnologiei si a schimbarilor societale se produce mai repede decat se astepta. Asiguratorii care isi reimagineaza modul in care isi conduc afacerea si le ofera clientilor experiente digitale vor fi pozitionati pentru succes. Asiguratorii care trec de la oferte traditionale, la oferte bazate pe tehnologie, care sunt mai bine integrate cu datele clientilor, sunt mai bine pozitionati pentru a fi lideri. Ceilalti risca sa piarda veniturile in fata concurentilor digitali si a noilor intrati pe piata", declara Kenneth Saldanha, care conduce grupul de asigurari Accenture la nivel global.
Pentru a consulta raportul Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience, click aici!