Modul in care oamenii se raporteaza la munca, goana dupa consum, raportarea fata de tehnologie si fata de planeta in general, dupa aproape doi ani de pandemie, a determinat companiile sa creeze noi modalitati de a face business, conform raportului anual Fjord Trends, lansat de Accenture Interactive.
Ajuns la cea de-a 15-a editie, raportul Fjord Trends contine informatii utile companiilor care isi doresc sa ofere valoare si relevanta clientilor, angajatilor si societatii in general. Conform concluziilor acestuia, comportamentele nou identificate vor determina companiile sa isi regandeasca abordarea in materie de design, inovare si crestere ca urmare a schimbarilor in ceea ce priveste asteptarile si mentalitatea angajatilor, a deficitului cauzat de perturbarea lanturilor de aprovizionare si a noilor medii virtuale, cum ar fi metaversul.
„Nu subestimati gradul de schimbare a relatiilor sau modul in care mediul de afaceri raspunde acestora”, a declarat Mark Curtis, seful departamentului de inovare globala la Accenture Interactive. „Alegerile pe care companiile le fac acum ar putea afecta lumea si structura ei in mai multe moduri decat ne putem imagina, si totul indica catre schimbari in relatiile oamenilor - cu colegii, cu brandurile, cu societatea, cu locurile, si cu cei apropiati. Urmeaza vremuri dificile, dar si oportunitati grozave pentru companii de a lega relatii pozitive, pentru a crea o structura a vietii care sa fie buna pentru oameni, societate si planeta.”
Fjord Trends 2022 analizeaza cinci comportamente si tendinte care vor afecta societatea, cultura si afacerile:
1. Vino asa cum esti: Sentimentul tot mai mare de control pe care oamenii il au asupra propriilor vieti, la doi ani dupa pandemie afecteaza modul in care lucreaza, relationeaza si consuma. Oamenii se intreaba cine sunt si ce conteaza pentru ei. Individualismul in crestere subliniat de o mentalitate „eu mai mult decat noi” are implicatii profunde pentru organizatii si modul in care isi conduc angajatii, modul in care modeleaza o noua propunere de valoare pentru angajati si modul in care intretin relatiile companie-client.
2. Sfarsitul mentalitatii de abundenta? In ultimul an, multi s-au confruntat cu rafturi goale, facturi la energie in crestere si lipsuri in serviciile de zi cu zi. In timp ce deficitul lantului de aprovizionare ar putea reprezenta o provocare temporara, impactul va persista si va duce la o schimbare in „mentalitatea de abundenta” - construita pe disponibilitate, comoditate si viteza - catre o mai mare grija pentru mediu. Companiile trebuie sa abordeze anxietatea de disponibilitate cu care se confrunta foarte multi oameni la nivel global.
3. Urmatoarea frontiera: O explozie culturala care asteapta sa se intample, metaversul va fi o noua frontiera a internetului, combinand toate nivelurile existente de informatii, interfete si spatii cu care oamenii interactioneaza. Acesta ofera o oportunitate noua pentru a face bani, creeaza noi tipuri de locuri de munca si ofera posibilitati infinite de brand pe care oamenii se vor astepta ca firmele sa le creeze. Si nu va exista doar prin intermediul ecranelor si castilor, ci va fi vorba si despre experiente si locuri din lumea reala care interactioneaza cu lumea digitala.
4. Ceva este adevarat: Oamenii se asteapta acum sa puna intrebari si sa li se raspunda prin atingerea unui buton sau printr-un scurt schimb de replici cu un asistent vocal. Faptul ca este atat de usor si rapid inseamna ca oamenii pun tot mai multe intrebari. Pentru branduri, gama de intrebari ale clientilor si numarul de canale pentru adresarea acestora creste in mod constant. Cum sa le raspundem este o provocare majora in materie de design, un motor esential pentru incredere si o sursa viitoare de avantaj competitiv.
5. Purtati-va cu grija: Ingrijirea a devenit mai importanta in ultimul an in toate formele sale: ingrijire de sine, ingrijire pentru altii, serviciul de ingrijire si canalele de furnizare a ingrijirii, atat digitale, cat si fizice. Acest lucru creeaza oportunitati si provocari pentru angajatori si branduri, indiferent de starea lor de sanatate sau datele lor medicale. Responsabilitatile legate de ingrijirea noastra si a celorlalti vor continua sa fie prioritare in vietile noastre. Designerii si companiile deopotriva trebuie sa creeze spatiu pentru a putea practica ingrijirea.
„Pe masura ce consumatorii isi revizuiesc toate relatiile, brandurile se vor confrunta cu doua responsabilitati mari: sa aiba grija de lumea de azi, construind in acelasi timp viitorul intr-un mod care este bun pentru planeta, pentru afaceri si pentru societate”, a declarat David Droga, CEO si presedinte de creatie al Accenture Interactive. „Cheia consta in intelegerea profunda a impactului acestor relatii si aspiratii si transformarea lor in strategii de afaceri puternice care conduc la relevanta si la crestere.”
In fiecare an, Accenture publica o trilogie de rapoarte de tendinte, oferind o viziune cuprinzatoare asupra viitorului oamenilor, tehnologiei si afacerilor. „Fjord Trends”, care se concentreaza pe comportamentul clientilor si pe impactul acestuia asupra societatii, culturii si afacerilor pentru anul care vine, se bazeaza pe informatii preluate din intreaga retea globala a Accenture Interactive de peste 2.000 de designeri si inovatori din peste 40 de locatii.