Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare a achizitiilor publice (SICAP), care va inlocui Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) din luna august 2017, este disponibil la adresa http://sicap.e-licitatie.ro si poate fi testat pana la finele lunii iunie a.c. Conform datelor Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR), prima etapa de testare publica, ce vizeaza datele de inregistrare, achizitie, directa, facturare electronica pentru operatorii economici si Planul Anual de Achizitii Publice, se afla deja in testare, urmand ca in luna iunie 2017 sa fie disponibil pentru teste intregul sistem. Potrivit autoritatilor, lansarea publica a SICAP va avea loc, cel mai tarziu, in luna august a.c.
"Pentru familiarizarea cu noua aplicatie, recomandam utilizatorilor - autoritati contractante si operatori economici -, consultarea materialelor explicative in format video si .pdf, prin autentificarea cu credentialele (cont utilizator si parola) folosite in SEAP (varianta actuala a portalului www.e-licitatie.ro), prin accesarea link-ului https://instruire.sicap.e-licitatie.ro. De asemenea, pentru verificarea functionalitatilor, recomandam configurarea unui cont pe SICAP DEMO sau logarea cu datele din E-licitatie DEMO", au explicat reprezentantii AADR.
Conform acestora, obiectivele prezentei testari publice sunt reprezentate de verificarea sistemului in mediul real de functionare, precum si primirea de sugestii, supunerea SICAP la teste de stres si de vulnerabilitati, toate acestea avand ca scop crearea unui sistem modern, flexibil, robust si cel putin la fel de sigur ca SEAP.
Printre functionalitatile noii platforme se afla:
· Interfata intuitiva si "prietenoasa" inca de la inregistrarea in sistem;
· Sistemul a fost dezvoltat urmarind in permanenta utilizarea de formulare structurale;
· Criterii avansate de cautare si raportare a informatiilor;
· Notificari automate pe tot parcursul derularii procedurilor de atribuire;
· Modul de contracte care permit gestionarea tuturor tipurilor de contracte si a actelor aditionale incheiate;
· Versionari pentru fiecare anunt (de participare sau de atribuire);
· Modul de activare automata a platilor pentru operatorii economici;
· Serviciu avansat de notificari automate;
· Servicii web extinse pentru interoperabilitate;
· Instruire online a utilizatorilor cu ajutorul tutorialelor video;
· Operare si vizualizare de pe terminale mobile;
· Implementarea noilor formulare prin care se transmit anunturile la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE);
· Integrare cu institutii-cheie in domeniul achizitiilor publice precum ANAP, CNSC si ANI;
· Implementarea Formularului de Integritate conform prevederilor Legii nr. 184/2016;
· Solutie de raportare extinsa pentru institutiile cu rol in reglementarea si controlul procedurilor de achizitie publica.
Pana la lansarea oficiala a noului sistem, procedurile de atribuire se vor desfasura in continuare pe sistemul actual SEAP (www.e-licitatie.ro).
***
SICAP este o platforma online care permite derularea procedurilor de achizitii digitale in conformitate cu cerintele UE si cu legislatia in vigoare. Potrivit AADR, sistemul ofera servicii administrative folosind mijloace electronice moderne, eficiente si accesibile, bazate pe paradigme de interoperabilitate, siguranta si trasabilitate, cu scopul de a crea beneficii pentru persoanele juridice si administratiile publice care il vor folosi.