Vanzarile din gama de produse smart home pentru baie s-au triplat in ultimii doi ani, semn ca piata romaneasca incepe sa se maturizeze, iar consumatorii sunt tot mai deschisi catre noile tehnologii, cautand nu doar partea estetica, ci si pe cea practica.
,,Desi pentru o perioada foarte lunga baia nu a fost una dintre camerele preferate ale tehnologiei, atat marii producatori, cat si consumatorii, au ajuns la concluzia ca nu este deloc de neglijat. Astfel, vanzarile pentru acest tip de produse s-au triplat in ultimii 2 ani.
Exista un interes crescut pentru articole care cresc confortul prin tehnologie, precum un sistem de rezervor incastrat care actioneaza ca o hota, filtrand aerul din baie atunci cand baia este folosita sau un vas de toaleta din gama smart cu senzor de miscare si functii variate de spalare”, spune Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
In ciuda faptului ca pandemia a creat un context unic, zona de home&deco a beneficiat de un interes crescut. Unul dintre magazinele online cu produse pentru amenajarea baii, a reusit, in primele noua luni ale anului, sa inregistreze o crestere importanta a vanzarilor, dubland aproape cifrele, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Oamenii au petrecut mai mult timp acasa, motiv pentru care s-a investit foarte mult in amenajari interioare. Incercarea de a crea un spatiu cat mai confortabil, cat mai placut si mai practic a contribuit la cresterea exponentiala a cererii in intreg sectorul de bricolaj, dar si in zona de amenajare bai. Vanzarile magazinelor de profil au crescut si ca volum, dar si ca valoare medie, per comanda.
,,In 2020 s-a mentinut acelasi trend inceput in 2019 - cresterea cererii pentru produse de calitate. Preferintele consumatorilor au inceput sa favorizeze produsele peste medie. Se acorda o atentie sporita garantiilor, conditiilor de livrare si noilor tehnologii.
Exista un interes din ce in ce mai mare pentru igiena si pentru economisirea apei. In ceea ce priveste igiena, sunt tot mai populare vasele de toaleta cu functii speciale de curatare. Pretul acestor produse este doar putin peste cel al vaselor de toaleta obisnuite si au un impact pozitiv in curatarea si intretinerea intregii bai.
In aceeasi directie, un trend ascendent inregistreaza si bateriile de baie cu limitatoare de debit, dar cu aeratoare inteligente. Astfel, consumul de apa este mai mic, in timp ce confortul ramane acelasi”, completeaza Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
Black Friday 2020 - cel mai asteptat eveniment al anului, atat pentru vanzatori, cat si pentru clienti
Chiar daca expertii vorbesc despre o criza economica, retailerii din categoria home&deco se asteapta ca evenimentul Black Friday sa fie intampinat cu entuziasm, avand in vedere nevoia din ce in ce mai mare de a crea un cadru confortabil, practic si estetic, acasa.
,,In fiecare an, vanzarile de Black Friday s-au dublat fata de anul anterior. Black Friday este in realitate un weekend care cuprinde intervalul vineri-duminica. In acest interval, in 2019, s-au inregistrat vanzari de 7 ori mai mari decat intr-o zi normala. Media comenzilor plasate atunci a fost de 1.450 lei, cu 15% mai mult decat media cosului din 2019.
Am venit cu extra-reduceri intre 10-40%, iar cele mai bine vandute produse au fost cele din categoria de obiecte sanitare din ceramica (lavoare, vase de toaleta, bideuri) si din categoria de baterii (baterii de lavoar, de cada/dus, coloane si sisteme de dus).
Pentru Black Friday 2020 am pregatit o serie de reduceri care sa acopere toate produsele necesare renovarii baii. Discounturile vor porni de la 5% si vor ajunge pana la 50% (https://www.neakaisa.ro/lp/teaser-blackfriday-2020/)”, incheie Laura Sardescu, marketing manager NeaKaisa.
Black Friday 2020 va avea loc in weekendul 13-15 noiembrie, iar retailerii din toate domeniile, atat online, cat si offline, pregatesc reduceri importante.