Fondat in anul 1991, la Craiova, grupul de firme GIP este specializat in distributia de sisteme din PVC, feronerie pentru ferestre si usi (cu accesoriile aferente) si vitraje. De asemenea, este producator de tamplarie din PVC/aluminiu si geam termoizolant, detinand unitati de fabricatie, sedii administrative, depozite si showroom-uri atat in Craiova, cat si in Bucuresti.
Dan Cocosila, director general al GIP Ro Ambient: "La nivelul lui 2009, cifra de afaceri a grupului de firme GIP - Craiova si GIP Ro Ambient - Bucuresti va fi cu 20% mai mica fata de anul anterior. Aceasta descrestere este datorata lipsei de investitii directe si indirecte in sectorul constructiilor, atat a celor private, cat si a fondurilor guvernamentale. Sumele din prima categorie inseamna atat investitii dedicate dezvoltarii de ansambluri de constructii mari, cat si cele pentru unitati rezidentiale unifamiliale. Trebuie precizat ca volumul lucrarilor de renovare a unitatilor publice sau a locuintelor a scazut in 2009 cu aproape 90%. Motivele care au dus la aceasta situatie nefavorabila sunt: nealocarea fondurilor de la bugetele centrale si locale pentru astfel de lucrari; lipsa de resurse financiare invocata de beneficiarii privati; erori ale programului guvernamental de reabilitare energetica a cladirilor. De exemplu, se stie cu exactitate cuantumul fondurilor ce trebuie alocate pentru proiectele specifice si in cate zeci de ani pot fi cheltuite sumele respective, dar acest lucru nu a fost facut public. Tinand cont de cele precizate anterior, cererea pentru sisteme din PVC si aluminiu, destinate executiei de tamplarie termoizolanta, s-a indreptat spre categoria cea mai ieftina si avand caracteristici tehnice inferioare. La nivelul grupului, pentru a face fata situatiei actuale de criza economica, am redus la maximum costurile materiale si de manopera, astfel incat am ajuns la pragul de rentabilitate. Aceasta stare de fapt nu poate fi decat temporara, intrucat sustinerea pe termen lung a unei asemenea strategii duce la restructurarea activitatii sau, in cel mai bun caz, la reorientarea spre alte domenii. Singura masura generala - ce ar putea sa trezeasca din nou interesul, la toate nivelurile, pentru reluarea investitiilor - ar fi aceea de relaxare fiscala. Marirea fiscalitatii nu ar insemna altceva decat o incercare esuata de a cere mai mult de acolo de unde nu exista. Toti investitorii mari, precum si cei de mici dimensiuni incep sa-si dezvolte activitatea atunci cand simt ca au o piata de desfacere si ca afacerile proprii le aduc profit. Pentru a crea aceasta perspectiva, autoritatile publice care administreaza bugetul central si detin si puterea de a stabili parghiile de relansare economica, trebuie sa lucreze eficient si sa se delimiteze de interesele politice de orice tip. Nu putem vorbi de investitii sau de plan strategic pe termen mediu sau lung atat timp cat nu stim cum va arata mediul de afaceri in anul 2010. Este greu de realizat un plan de expansiune, atunci cand resursele companiilor se diminueaza (in unele cazuri situandu-se aproape de zero), iar posibilitatile atragerii de fonduri sunt tot mai mici. Toate firmele vor manifesta prudenta in viitor si aceasta va duce la indepartarea orizontului de relansare economica. In contextul actual, consideram ca, pentru compania noastra, nivelul productiei de la sfarsitul anului 2007 va putea fi egalat doar in 2011". Informatii suplimentare, la www.gip.ro