George Maier (37 de ani) Functia/firma: director comercial al Citadinia; Experienta profesionala: 4 ani in domeniul fabricarii ansamblurilor termoizolante; Studii: Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, Universitatea Tehnica din Iasi; Hobby: calatorii, sport. |
|
Incepand cu anul 2004, cand s-a lansat pe piata de tamplarie termoizolanta, societatea Citadinia - Satu Mare si-a castigat un loc printre cei mai mari producatori regionali de ferestre si usi din PVC/aluminiu, actionand preponderent in zonele centrala si nord-vestica ale tarii. In ultimii ani, compania s-a implicat si in proiectarea structurilor complexe, de tip fatade cortina si placari cu materiale compozite tip Alucobond. Treptat, numele firmei a fost asociat cu cel al produselor promovate, transformandu-se intr-o marca prestigioasa. |
Societatea detine un sediu administrativ in Satu Mare, o retea de distributie ce insumeaza 17 magazine de prezentare, precum si un centru logistic modern. Hala de productie are o suprafata ce depaseste 2.000 mp. Spatiul in care se desfasoara procesul de fabricatie a fost achizitionat in anul 2004, in prezent fiind dotat cu linii tehnologice de inalta precizie, furnizate de Urban. Recent, compania a efectuat investitii in scopul modernizarii si al majorarii capacitatii de productie cu 700 u.f./zi (cu 80% mai mult decat in 2007). Fondurile alocate in aceasta directie au fost de 1,5 milioane de euro si s-au materializat in achizitia/instalarea unei linii automate de productie Urban-Rapid. "Astfel, capacitatea s-a majorat la 260.000 u.f/an, iar din procesul de productie au fost inlaturate erorile datorate factorului uman. Mai mult, a fost redus semnificativ timpul de fabricare, produsele avand si un nivel calitativ net superior. Putem afirma ca obiectivul nostru - acela de a oferi servicii de executie, montaj, consultanta si proiectare la cele mai inalte standarde - a fost atins, prin aspiratia continua de ne perfectiona. Cu cat partenerii nostri vor fi mai multumiti, cu atat dorinta noastra de a deveni o companie cu adevarat profesionista va fi mai aproape de a se concretiza", relateaza George Maier, directorul comercial al firmei. Ansamblurile promovate de Citadinia sunt realizate din profile PVC Deceuninck (disponibile in trei serii), respectiv din sisteme de aluminiu marcile Alumil si Schüco, fiind echipate cu feronerie antiefractie Roto NT si geam termoizolant de tip Low-E, cu insertie de argon. "Desigur, toate acestea sunt completate de un concept individual modern in ceea ce priveste managementul afacerii. Societatea noastra dispune de un colectiv de profesionisti, care integreaza ingineri proiectanti, economisti si directori de vanzari, precum si muncitori cu inalta calificare si experienta relevanta in acest domeniu. Echipa tehnica asigura realizarea unor lucrari cu un grad sporit de dificultate, reusind satisfacerea cerintelor de ordin calitativ intr-un timp optim. In ceea ce priveste serviciile, specialistii nostri ofera consultanta in domeniu, masuratori, service - inclusiv in perioada de postgarantie, dupa 5 ani de la data executiei - montaj si transport gratuit. Transportul este asigurat de 15 autovehicule, capacitatea de livrare crescand de la 6 tone, in 2004, la 16 tone in prezent. Programele informatice de proiectare si optimizare de ultima generatie asigura o productivitate maxima, concomitent cu o pierdere minima de material, fapt care se reflecta in preturile competitive practicate de Citadinia”, explica directorul comercial al societatii.
Evolutie rapida de-a lungul celor 4 ani de activitate
Cu timpul, societatea s-a implicat in numeroase proiecte rezidentiale, realizand peste 10.000 de lucrari. Dintre cele mai reprezentative, pot fi mentionate: sediu si hala de productie Electrolux (Satu Mare), spatiu de prelucrare Möller Electric Romania (Baia Mare), statii de carburanti Petrom, Hotel Felix (din Oradea), showroom Mitsubishi (Baia Mare), blocuri rezidentiale, numeroase centre comerciale si ansambluri de locuinte, monumente istorice si lacasuri de cult. In ceea ce priveste structura livrarilor, Citadinia a instalat, anul trecut, aproximativ 175.000 mp de ansambluri termoizolante, din care 70% reprezinta cota aferenta celor din PVC. Diferenta este constituita de vanzarile tamplariei din aluminiu (10%) si a elementelor pentru executia peretilor cortina, inclusiv placari cu materiale compozite (20%). “In primele 8 luni ale anului in curs, am inregistrat comenzi care depasesc 18.000 mp de tamplarie, ceea ce corespunde unei cifre de afaceri de 8,5 milioane de lei. Astfel, pana la sfarsitul anului, ne propunem realizarea unui volum al vanzarilor cu 45% mai mare fata de cel consemnat anul trecut. Din perspectiva financiara, evolutia cifrei noastre de afaceri pe parcursul activitatii a fost nu numai intr-o continua crestere, ci s-a situat pe un trend puternic ascendent. Astfel, daca in 2004 - cand ne-am lansat pe piata specifica - am realizat vanzari in valoare de 0,5 milioane de euro, in 2005 acestea se majorau la 1,1 milioane de euro. Totodata, in 2006, am consemnat un volum al comenzilor in valoare de 1,95 milioane de euro, cifra de afaceri aferenta anului trecut fiind de 3,14 milioane de euro. In decursul primului semestru din 2008 am realizat livrari de 2,4 milioane de euro si speram ca, pe termen scurt/mediu, sa inregistram venituri care vor depasi 4 milioane de euro (in 2008), respectiv 5,1 milioane de euro, in 2009”, subliniaza George Maier.
Citadinia deruleaza un program de investitii pe termen lung
Pentru perioada urmatoare, societatea a stabilit o strategie agresiva de marketing, care nu vizeaza doar reamenajarea spatiilor proprii de prezentare si extinderea retelei de vanzari directe, ci implica si investitii permanente, pe termen lung. Aceste proiecte - care se estimeaza ca se vor desfasura in intervalul 2008-2010 - impun alocarea unor fonduri in valoare de 0,5 milioane de euro. Un obiectiv prioritar il constituie obtinerea dreptului de aplicare a marcajului CE, procedurile in acest sens fiind deja demarate din luna iulie a acestui an. Primul pas in directia obtinerii marcajului de conformitate a fost implementarea, in anul 2006, a sistemelor de management al calitatii si mediului, respectiv ISO 9001:2000, ISO 14001:2005 (ISO 14001:2004), precum si de personal OHSAS 18001:1999. "In perioada 2010-2012, se impune o continuitate a programului sus-mentionat, vizand extinderea spatiilor de productie si dezvoltarea sistemului logistic. Concomitent cu celelalte proiecte, consideram ca de o importanta majora este preocuparea pentru imbunatatirea permanenta a calitatii produselor/serviciilor si accentuarea modului de promovare a acestora, in vederea cresterii notorietatii. Tendintele pe piata in care ne desfasuram activitatea sunt in continua schimbare. In ceea ce ne priveste, in ultimul timp, am observat o reorientare a cererii de la tamplaria standard la ansamblurile realizate din profile pentacamerale, datorita unor caracteristici superioare de izolare fonica si termica", a adaugat directorul comercial al companiei.
Din februarie 2009 se asteapta schimbari pe piata interna de tamplarie
"Piata autohtona de tamplarie termoizolanta se confrunta, in continuare, cu probleme legate de gradul scazut de informare a utilizatorilor, in special in ceea ce priveste calitatea materialelor utilizate pentru realizarea produsului finit. O adevarata problema este constituita de dificultatea de a intelege diferentele intre un material superior si unul mai slab din punct de vedere al performantelor termo-fonoizolante, intalnita in randul unor producatori de tamplarie. Deoarece practicile de tipul acesta sunt permise de legislatia aflata in vigoare, putem afirma faptul ca piata interna nu este inca matura si, probabil, o schimbare sesizabila nu se va semnala foarte curand. Speram, totusi, ca, odata cu 1 februarie 2009 - cand prevederile normelor europene vor fi obligatorii pentru toti producatorii care doresc sa comercializeze ferestre in Uniunea Europeana - situatia actuala sa se clarifice, mai ales pentru institutiile statului responsabile cu verificarea conformitatii cu legislatia UE. Practic, schimbarea pe care o asteptam incepand cu luna februarie a anului viitor este benefica atat pentru producatori, cat si pentru beneficiarii finali, deoarece cu totii ne dorim sa investim in produse de calitate, durabile si performante din punct de vedere energetic", a incheiat George Maier.