Compania Florida Impex - Alba Iulia produce ferestre/usi din PVC si geam termoizolant in proportie de 75% din totalul vanzarilor, detinand, totodata, o fabrica de caramida. Pentru a detalia activitatea derulata pe segmentul de tamplarie termoizolanta si a oferi informatii despre evolutia domeniului specific, este prezentata, in continuare, opinia administratorului firmei.
Florin Ciorgovean, administrator al Florida Impex: „Capacitatea de fabricatie pe care o detinem in domeniul tamplariei este de 80 de ferestre/zi, dar, in acest moment lucram la 50% din total. In procesul de executie utilizam preponderent seriile Euro-Design 70 si Brilliant-Design de la Rehau, feroneria fiind marca Aubi. De asemenea, produsele noastre detin marcajul CE, pe care l-am obtinut prin metoda de tip cascada, cu sprijinul furnizorului Rehau. In aceasta perioada deosebit de dificila pentru segmentul propriu de piata, suntem preocupati de asigurarea unui grad inalt de calitate pentru produsele comercializate, chiar daca volumul de sortimente livrate a scazut. Ne confruntam cu aceasta situatie din cauza acutizarii practicilor de concurenta neloiala din bransa care afecteaza sever companiile ce respecta normele in vigoare. Pentru toate societatile aflate in aceasta situatie, consideram ca un ajutor semnificativ ar consta in actiuni intense de educare a consumatorilor finali, care, in beneficiul lor, ar trebui sa se orienteze catre produse de calitate. In ceea ce ne priveste, avem un portofoliu de clienti stabili care insista pe caracterisici de acest tip, dar, in acelasi timp, executam si lucrari la proiecte imobiliare sau publice. Livrarile le efectuam preponderent la nivel local (in judetele Alba, Cluj, Sibiu si Hunedoara) si am fost nevoiti sa renuntam la parteneriatele cu anumiti dealeri (am pastrat doar 3 colaborari de acest tip) si sa ne orientam mai mult catre distributie directa. In aceste zone, am remarcat ca piata de profil a fost in crestere in 2010 si speram ca acest trend se va mentine si in 2011. Rezultatele financiare din 2010 reflecta aspectele optime si estimam, astfel, o majorare cuprinsa intre 10% si 15% a cifrei de afaceri de 5 milioane de lei obtinuta in 2009. De asemenea, pentru 2011 vizam o crestere similara”.