RO EN
The cart is empty

Florida Impex estimeaza o cifra de afaceri de 9 milioane de lei

 

Florin Ciorgovean (41 de ani)
Functia/firma: director general al Florida Impex;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniu;
Hobby: muzica populara.

Infiintata in anul 1995, compania Florida Impex, din Alba Iulia, s-a specializat in executia de tamplarie din PVC, aceasta fiind si principala activitate desfasurata, cu o cota de 75%. Alte domenii sunt reprezentate de fabricatia de ansambluri din aluminiu (12%) si caramizi, productia desfasurandu-se intr-o hala cu o suprafata de 1.200 mp. Reteaua de distributie, extinsa la nivel national, include 7 showroom-uri in localitatile Alba Iulia, Cugir, Sebes, Zlatna, Aiud, Sibiu si Medias.

- Care a fost situatia segmentului de piata specific?
- Consideram ca, in 2009, sectorul local de tamplarie termoizolanta va fi caracterizat de o crestere, in conditiile in care in 2008 situatia a fost foarte buna. Majorarea nivelului competitiei din ultima perioada, datorata integrarii in Uniunea Europeana, nu ne-a influentat productia. O problema semnalata la nivel national este cea a pietei fortei de munca, unde migrarea masiva a personalului specializat determina scaderea comenzilor. Totusi, pentru compania noastra, nu au existat efecte negative. Insa, cred ca actuala criza economico-financiara va afecta societatile din acest domeniu, prin diminuarea numarului de contracte. Astfel, pe termen scurt, cererea de tamplarie/sisteme atat in ceea ce priveste renovarile si lucrarile de mica anvergura, cat si proiectele rezidentiale sau comerciale importante se va situa pe un trend descendent. Intrucat ne bazam pe contractele incheiate pentru prima jumatate a anului 2009, sper sa depasim eventualele probleme.

- Caracterizati relatiile specifice de afaceri dintre furnizori, producatori si beneficiari.
- Pana in prezent, nu am avut probleme cu furnizorii de materii prime, iar in ceea ce priveste clientii am implementat o strategie ce vizeaza derularea unei campanii de informare cu privire la avantajele utilizarii de tamplarie termoizolanta, precum si initierea unei politici de discounturi. Avand in vedere diminuarea cotatiilor internationale ale petrolului si otelului, consider drept oportuna scaderea pretului la sisteme (profile, feronerie, armatura etc.). Pentru a sustine procesul de productie si a crea premisele unei afaceri solide, am implementat sistemul de management integrat al calitatii, conform prevederilor ISO 9001:2000, inca din anul 2004, iar din punct de vedere al procedurilor efective de aplicare a marcajului CE ne aflam in stadiu de proiect. In acest sens, am stabilit relatii de colaborare cu organismul de certificare Simtex-OC SA, metodele preferate de efectuare a testarii initiale de tip (ITT) fiind cele de utilizare a rezultatelor verificarilor efectuate de o companie terta (care produce modele compatibile) sau procedeul de tip «cascada», asigurat de catre furnizorul de sistem. Consideram ca impactul aplicarii obligatorii a marcajului CE asupra activitatii societatilor din aceasta bransa va fi benefic. Dintre facilitatile acordate partenerilor nostri, se disting: garantia de 5 ani pentru toate sortimentele livrate, servicii de consultanta, asigurarea documentatiei, proiectare tehnologica, service, credit furnizor, transport gratuit si altele. Distributia se efectueaza in cel mult 5 zile, preponderent catre beneficiari din provincie.

- Detaliati strategia pentru dezvoltare planificata pentru intervalul urmator.
- Pana la stabilizarea crizei economico-financiare, am renuntat sa efectuam investitii majore. Masurile practice pe care le-am luat pentru prevenirea sau diminuarea efectelor negative constau in scaderea costurilor administrative/de productie si a cheltuielilor cu personalul, disponibilizari partiale in sezonul rece si recalificarea unor angajati. Pentru 2009, vizam obtinerea unei cifre de afaceri de 9 milioane de lei, in usoara crestere fata de vanzarile consemnate anul trecut, care au totalizat 8,2 milioane de lei.

- In ce conditii se desfasoara activitatea de productie?
- Procesul de productie se desfasoara cu ajutorul liniilor tehnologice Kaban, care asigura o capacitate de fabricatie de 35.000 mp/an (predomina cea pentru tamplaria din PVC, cu 25.000 mp/an). In 2008, am comercializat efectiv tamplarie din PVC cu o suprafata ce insumeaza 15.000 mp, pentru 2009 fiind estimata atingerea nivelului de 18.000 mp. Ca structura a livrarilor, ferestrele sunt comandate in proportie de 70%, cel mai solicitat sortiment din oferta fiind ansamblul realizat cu profile pentacamerale Brilliant Design. Tamplaria din PVC integreaza profile Rehau, cu 3 pana la 6 camere (seriile Basic Design, Thermo Design si Brilliant Design), feronerie Siegenia-Aubi, G-U sau Roto, ansamblurile din aluminiu fiind realizate cu repere Alumil, sisteme de inchidere recomandate de furnizor si vitraje cu sticla arhitecturala AGC.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter